سازمان عفو بین‌المللی سخنان و اقدامات ترامپ برای نپذیرفتن نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور با ادعای تقلب که منجر به یورش هوادارنش به ساختمان کنگره آمریکا شد، «تحریک به خشونت» توصیف کرد.

عفو بین‌الملل: روز حسابرسی برای ایالات متحده فرارسیده است

قدس آنلاین: «باب گودفلو» مدیر اجرایی موقت بخش ایالات متحده این نهاد حقوق بشری گفت: خودداری ترامپ از فراهم کردن مقدمات انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در کشورش، حقوق بشر، امنیت همگانی و حکومت قانون را در معرض خطر بزرگی قرار داده است.

گودفلو افزود: استقبال رئیس جمهوری کنونی (که دوره اش در ۲۰ ژانویه/اول بهمن ماه به پایان می‌رسد) از گروه‌های برتری‌طلب سفیدپوستان و افراط‌گرا، موجب افزایش هرج و مرج و خشونتی شده که شاهد آن در واشنگتن بودیم.

مدیر سازمان عفو بین الملل در باره یورش طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا نیز گفت: ما در سراسر جهان شاهد پیامدهای وخیم انتشار اطلاعات نادرست و تحریک به خشونت‌نژادی یا سیاسی توسط مقام‌های دولتی برای باقی ماندن در قدرت هستیم. روز حسابرسی برای ایالات متحده فرارسیده است. ترامپ بارها خشونت، بی‌نظمی و بی‌قانونی هوادارانش را تشویق کرده است، اما اینها نمی‌تواند اقدامات یک رهبر باشد، بلکه مربوط به یک فرد تحریک کننده است. همه مقام‌های آمریکا باید سخنان رئیس جمهوری کشورشان را محکوم کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.