مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در گفتگویی رادیویی بیان کرد که اکران فیلم‌ها طی سی‌ونهمین جشنواره فجر در برج میلاد هنوز قطعی نشده است.

اکران فیلم‌های جشنواره فجر در برج میلاد قطعی نیست

قدس آنلاین: مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر در گفتگو با برنامه «پشت صحنه» رادیو تهران درباره انتشار اسامی فیلم‌های متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره گفت: سال‌های گذشته هم متقاضیان زیاد بودند اما تفاوت امسال این است که ما اسامی را برای اولین بار منتشر کردیم و طبیعتاً خیلی‌ها تازه متوجه می‌شوند که چه اتفاقی افتاده است. این نکته را تاکید کنم که انتشار این اسامی، مبنی بر حضورشان در جشنواره فجر امسال نیست. جشنواره مقرراتی دارد که در فراخوان اعلام شده است. دبیرخانه جشنواره بررسی می‌کند و با مشخص شدن مغایرت‌هایی که در آیین نامه و بندهای ذکر شده اعلام شده است، قطعاً این تعداد شاید نزدیک به ۵۰ درصد ریزش داشته باشد.

وی افزود: بزرگترین علت ریزش فیلم‌ها نیز ویدئویی بودن خیلی از آن‌ها است. تاکید کردیم که آثار باید پروانه ساخت سینمایی باید داشته باشند و خیلی از فیلم‌ها ویدئویی هستند. من فکر می‌کنم در نهایت چیزی نزدیک به ۶۰ فیلم به دست هیئت داوران برسد.

نجفی درباره نحوه انتخاب فیلم‌ها و روند داوری پیش رو در جشنواره بیان کرد: آقای طباطبایی‌نژاد از روز اول اشاره کردند که امسال هیئت داوران همه فیلم‌های واجد شرایط را می‌بینند و نامزدهای خودشان را به روال هر سال اعلام می‌کنند. در دوره‌های گذشته نامزدها در روزهای پایانی اعلام می‌شد اما امسال زودتر این اتفاق می‌افتد. اگر ما شرایط نمایش داشته باشیم، فیلم‌های نامزد شده در بخش‌های مختلف، نمایش داده می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود که به روال سال‌های گذشته حدود ۲۰ فیلم باشد.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر یادآور شد: ۱۱۰ اسامی منتشر شده، متقاضی شرکت در جشنواره بودند که فرم ثبت نام را پر کرده‌اند. قرار است درباره حضور فیلم‌هایی که شرایط را داشته و در جشنواره‌های خارجی شرکت کرده‌اند، شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم فجر تصمیم‌گیری کند.

نجفی درباره فیلم «جنایت بی‌دقت» ساخته شهرام مکری که به خاطر حضور در جشنواره‌های خارجی، فرم جشنواره فیلم فجر را پر نکرده بود، گفت: آقای طباطبایی‌نژاد دبیر جشنواره، همان اوایل انتشار فراخوان و در نشست خبری اعلام کردند که درباره فیلم‌های شرکت کرده در جشنواره‌های خارجی، شورای سیاست‌گذاری تصمیم‌گیری خواهد کرد. طبیعتاً آن فیلم نیز می‌توانست ثبت‌نام کند و مانند فیلم‌های دیگری که بررسی می‌شوند، بررسی شود. می‌توانستند مانند دیگر فیلم‌ها ثبت‌نام کنند و بعد درباره آن تصمیم‌گیری می‌شد، منعی برای ثبت‌نام وجود نداشت.

مدیر روابط عمومی سی‌و نهمین جشنواره فیلم فجر درباره محل برگزاری جشنواره عنوان کرد: برپایی جشنواره در برج میلاد هنوز قطعی نشده است، پیش‌بینی شده است که اگر ما به سمت نمایش آثار برای اصحاب رسانه و صاحبان آثار برویم، یکی از گزینه‌ها برج میلاد است برپایی جشنواره در برج میلاد هنوز قطعی نشده و پیش‌بینی شده است که اگر ما به سمت نمایش آثار برای اصحاب رسانه و صاحبان آثار برویم، یکی از گزینه‌ها برج میلاد است تا بتوان ظرفیتی که برای حضور در سالن و نمایش فیلم‌ها مجاز هستیم، داشته باشیم. قرار است که در هفته آینده جلسه‌ای را با مسئولان ستاد ملی کرونا برگزار کرده و ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت پیش رو داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.