کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آنچه را در کنگره آمریکا دیده شد، می‌توان ناشی از افزایش خشم و اعتراض مردم خشمگین علیه مقامات این کشور عنوان کرد چرا که این خشم علیه یک حزب مشخص نیست و بی عدالتی را که در ساختار سیاسی آمریکا نهادینه شده، نشانه رفته است،

دموکراسی در کنگره به زیر کشیده شد/ عدالت‌طلبی خواست مردم سرخورده از نژادپرستی حاکمان آمریکایی است

محسن پاک آیین کارشناس سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در زامبیا و جمهوری آذربایجان و کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت وگو با قدس آنلاین درباره اعتراضات و حمله معترضین به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به کنگره این کشور گفت: بعد از حمله به کنگره آمریکا و تخریب و آنچه در آمریکایی که خود را مدعی دموکراسی می‌داند رخ داد برخی از چهره های سیاسی بین الملل به این موضوع اشاره کردند که آمریکا وارد دوران افول خود شده است در حالی که شواهد پیش از این موضوع نشان می‌دهد آمریکا مدت هاست روند افول خود را طی می کند.

وی دراین باره بیان داشت: اتفاقاتی که در ماه های گذشته و در دوران مبارزات انتخاباتی بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات رخ داد، ضمن اعتراض دائمی سیاه پوستان و رنگین پوستان  به تبعیض‌های نژادی در این کشور بعد از کشته شدن یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا روند اعتراضات به نحوه حاکمیت آمریکا به اوج خود رسید.

پاک آیین درخصوص تحولات بعد از انتخابات آمریکا بیان داشت:  این روند در حال حاضر به مرحله ای رسیده که نه تنها کارشناسان ایرانی و کارشناسان مخالف سیاست های استکباری آمریکا بلکه نخبگان آمریکایی و غربی در اروپا نیز به این جمع بندی رسیدند که مسیر افول آمریکا تسریع شده و در آینده این سرعت بیشتر خواهد شد. بی شک آنچه در کنگره آمریکا دیده شد را می توان ناشی از افزایش خشم و اعتراض مردم خشمگین علیه مقامات این کشور عنوان کرد چرا که این خشم علیه یک حزب مشخص نیست و بی عدالتی را که در ساختار سیاسی آمریکا نهادینه شده، نشانه رفته است، ساختاری که رنگین پوستان و گروه های ضعیف و فقیر جامعه در آن ارزشی ندارند و حاکمیت برای آنها حقوقی قائل نیست.

مقدمه فروپاشی آمریکا

کارشناس مسائل بین الملل دراین باره توضیح داد: ساختار حاکمیتی آمریکا علی رغم ادعای خود هیچ گونه ارزشی برای حقوق انسان‌ها در داخل یا خارج از این کشور قائل نیست چرا که پایه‌های حاکمیت آمریکا براساس ظلم و جور و استکبار و استبداد علیه بشریت بنا شده است به همین دلیل آنچه در خشم مردم دیده شد خود را در دوران پساترامپ نیز نشان می‌دهد، دورانی که در آن دموکراسی به شدت افت می‌کند و جهان به تدریج شاهد افول لیبر ال دموکراسی و بی ارزش شدن این اندیشه در غرب خواهد بود موضوعی که مقدمه‌ای برای فروپاشی آمریکاست.

محسن پاک آیین در پایان خاطر نشانکرد: ریشه اعتراضاتی که در کنگره آمریکا علنی به نمایش گذاشته شد را می توان در بی عدالتی نهادینه شده دراین کشور دید. مهمترین مطلبی که ما مردم آمریکا با آن مواجه هستند مساله دور شدن از استقرار عدالت در این کشور است لذا وقتی کشوری از اصل عدالت دور شد باید شاهد به صحنه آمدن مردم و رواج اعتراضات علیه حاکمیت باشد. عدالت در آمریکا امروزه بسیار دور از دسترس است چرا که هر دو حزب مطرح آمریکا هیچ یک به دنبال تامین عدالت نیستند و بیشتر به تامین منافع حزبی خود بها می‌دهند به همین دلیل به نظر می‌رسد روند مبارزه با ظلم و مطالبه عدالت دراین کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.