دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در پی تشویق آشوبگرانی که روز چهارشنبه به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند، میکروفون شبکه اجتماعی خود را از دست داد.

ممنوعیت فعالیت ترامپ در فیس بوک تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، شرکت فیس بوک اعلام کرد ممنوعیت پستهای ترامپ را به مدت نامعلوم یا حداقل تا دو هفته دیگر که جو بایدن قدرت را تحویل می گیرد، تمدید خواهد کرد. شرکت اسنپ هم استفاده رییس جمهور آمریکا از این سایت را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد در حالی که توییتر پس از درخواست از ترامپ برای حذف توییتهایی که وی در آنها از آشوبگران حمایت کرده بود، حساب وی را به مدت ۱۲ ساعت تعلیق کرد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک روز پنج شنبه اظهار کرد: ما بر این باوریم که ریسکهای اجازه دادن به رییس جمهور آمریکا برای ادامه استفاده از سرویس ما در طول این مدت بسیار زیاد هستند. محدودیتهایی که برای حساب وی در نظر گرفته شده است، تا زمان تکمیل انتقال آرام قدرت و مراسم تحلیف جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا در ۲۰ ژانویه ادامه خواهد داشت.

این اقدام فیس بوک که نخستین ممنوعیت اعمال شده تاکنون برای یک رییس جمهور است، ممنوعیت ۲۴ ساعته اولیه در اپلیکیشنهای فیس بوک و اینستاگرام را تمدید می کند. شرکت توییتر از ترامپ خواست سه توییت شامل پیام ویدیویی که ترامپ نسبت به آشوبگران ابراز محبت کرده و انتخابات را تقلب آمیز خوانده بود را حذف کند. توییتر همچنین هشدار داد که حساب ترامپ در صورت ادامه نقض مقررات ممکن است به طور دائمی معلق شود.

سخنگوی سرویس ویدیویی یوتیوب اعلام کرد در یوتیوب هم اگر ترامپ دوباره در ویدیویی بخواهد ادعاهای انتخاباتی نادرست را مطرح کند، موقتا امکان بارگزاری ویدیوی جدید یا پخش لایو را از دست خواهد داد. کانالهایی که در مدت ۹۰ روز سه بار هشدار بگیرند به طور دائمی از سایت یوتیوب حذف می شوند.

رویدادهای روز چهارشنبه در واشنگتن باعث اعتراضات عمومی شد و عمده این اعتراضات به سوی شرکتهای شبکه اجتماعی نشانه رفت که به دلیل فراهم کردن پلتفرمی برای رییس جمهور آمریکا برای برانگیختن خشونت، سرزنش شدند. ترامپ از توییتر و سایر شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و یوتیوب برای دعوت از طرفدارانش برای اعتراض استفاده کرد و در حالی که آشوبها در جریان بود، ساعتها سکوت اختیار کرد.

سالهاست که منتقدان شبکه های اجتماعی از این شرکتها می خواهند در قبال ترامپ سخت گیرانه تر عمل کنند. توییتر و فیس بوک پیش از این برای بخشی از محتوای ارسال شده توسط رییس جمهور آمریکا به دلیل این که حاوی اطلاعات نادرست بودند یا خشونت را تشویق می کردند، برچسب هشدار گذاشته بودند اما هیچ کدام از این دو شرکت تاکنون حساب کاربری وی را معلق نکرده و اعلام کرده بودند که پیامهای وی ارزش خبری دارند.

زاکربرگ اظهار کرد: اگرچه فیس بوک سالها اجازه داده بود پستهای ترامپ با محدودیتهایی ارسال شوند اما وضعیت جاری به کلی متفاوت است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تحریمها علیه ترامپ فراتر از شبکه های اجتماعی در حال گسترش است. شرکت تجارت الکترونیکی شاپیفای اعلام کرد که همه فروشگاههای دیجیتالی مرتبط با ترامپ از جمله سایت خرده فروشی رسمی ترامپ استور را غیرفعال خواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.