نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در جمع خوشنویسان گفت: با این شعارها، جملات و نکاتی که روی پرده‌های فاطمیه برای نصب در شهر نوشته‌اید موجب معرفت همه به وجود مقدس صدیقه اطهر(سلام الله علیها) خواهید شد و در حقیقت این بزرگترین خدمت در بین خدمات فاطمیه‌ای است.

 خدمت هنری برای افزایش معرفت به حضرت زهرا(س) بزرگترین خدمت در فاطمیه است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در جمع هنرمندان خوشنویس که القاب حضرت فاطمه(س) را روی یک هزار پرده می‌نویسند(تا در ایام فاطمیه در خیابان‌های مشهد نصب شود)، اظهار کرد: وجود مقدس حضرت زهرا(س) عناوین مختلفی دارد، یکی از عناوین حضرت که از اول به عنوان یک عنوان خاص برای صدیقه اطهر، حتی در بیان ائمه معصوم (ع) نقل شده داریم و این ریشه روایی هم دارد، کلمه «المجهوله قدرا» است چراکه در زمان زندگی حضرت زهرا کسی ایشان را نشناخت و نه تنها در شخصیت ولایی شناخته نشدند، حتی در شخصیت اجتماعی هم سعی بر این بود که افراد به ان عمق عظمت اجتماعی فاطمه(ع) توجه نکنند و دنبال این بودند که اصلا مساله‌ای به عنوان دختر پیامبر مطرح نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به هنرمندان خوشنویس گفت: این عمل شما و خدمتی به وجود مطهر صدیقه اطهر(س) انجام می‌دهید از یک فضیلت خاصی برخوردار است، از شهردار مشهد که بانی نصب این پرده‌ها شده و برادرانمان در حوزه مرکز مساجد و قرارگاه مواسات و تمام عزیزانی که در این مساله اقدامی کردند تشکر می‌کنیم، امیدواریم که خداوند به همه شما جزای خیر دهد و اجر همه شما با حضرت زهرا (س) باشد.

وی گفت: دو عنوان «المجهوله قدرا» و «المخفیة قبرا» برای حضرت زهرا(س) ذکر شده، یعنی پنهانی بودن قبر این حضرت در کنار مجول بودن قدر ایشان است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: قدمی که شما در کارتان برداشتید و این توسعه عظمت صدیقه اطهر(س) در مراکز عمومی در مقابله با «المجهوله قدرا» سبب می‌شود تا همه زهراشناس شوند، با این شعارهایی که شما نوشتید همه به وجود مقدس صدیقه اطهر معرفت پیدا کنند و در حقیقت این بزرگ‌ترین خدمت در بین همه خدمات فاطمیه‌ای که ما نسبت به وجود صدیقه اطهر(س) می‌خواهیم اجرا کنیم، است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: ان‌شاءالله خدا از شما قبول کند و مورد پذیرش خود حضرت قرار گیرد و در هر اشکی که یک علاقمند به صدیقه اطهر از چشمش با دیدن یک تابلو از این تابلوها می‌چکد، در ثواب ان اشک شریک باشید و قلب نازنین امام زمان(عج) از این خدمتی که به مادرشان انجام دادید از همه شما بزرگواران خشنود شود.

وی گفت: ما اگر در جریان مبارزاتمان با استکبار و کفر توانستیم صدیقه اطهر(س) را با کمک هنر به جهانیان بیشتر معرفی کنیم و در قالب این هنر صدیقه اطهر این مبارزات را ادامه دهیم، در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها ما پیروزیم و امیدواریم همانطور که خود حضرت زهرا به پیروزی رسیدند، عنایات خاصه ایشان عاملی شود تا ما هم در این جبهه‌گیری در مقابل کفر جهانی به پیروزی برسیم.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: آن روزی که حضرت زهرا(س) در حمایت از امیر مومنان(ع) میوه دلشان را کشتند و خود حضرت را مضروب کردند در تمام مدینه نه، در تمام کره زمین شاید سه نفر بودند که می‌گفتند، علی ولی الله، اما خوشبختانه الان قریب ۴۰۰ میلیون نفر روی کره زمین می‌گویند اشهد ان علی ولی الله و این نشان از پیروزی حضرت زهرا(س) دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: ان‌شاءالله در سایه پیروزی حضرت زهرا(س) ما هم پیروز شویم و استکبار از صفحه جهان حذف و جهان هم برای حاکمیت امام زمان(عج) آماده شود.

گفتنی است؛ نگارش القاب حضرت فاطمه(س) بر روی یک هزار پرده توسط ۸۰ هنرمند خوشنویس مشهد و نصب آن در خیابان‌های مشهد در ایام فاطمیه با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد و شهرداری مشهد در حال انجام است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.