حوادث ۲ روز گذشته نیویورک و حمله به کنگره آمریکا، قیام مردم قم در ۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ و آغاز غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم مهمترین مطالبی بود که امامان جمعه خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستانها بدان اشاره کردند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حوادث ۲ روز گذشته نیویورک و حمله به کنگره آمریکا، قیام مردم قم در ۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ و آغاز غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم مهمترین مطالبی بود که امامان جمعه خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستانها بدان اشاره کردند.

سبزوار- امام جمعه سبزوار گفت: هجوم به کنگره آمریکا که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از معترضان آمریکایی شد از نشانه‌های بارز افول قدرت آمریکاست.

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه‌های نماز جمعه امروز سبزوار افزود: حمله به کنگره آمریکا و ادعای تقلب از سوی ترامپ افول قدرت این کشور را در زمینه‌های مختلف سیاسی، نظامی و اقتصادی رقم زده است.

وی اضافه کرد: آمریکا دیگر قدرت تجمیع روسای جمهور و سران کشورهای جهان را به نفع خود از دست داده است.

امام جمعه سبزوار گفت: یورش معترضان و هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره به حدی فاجعه آمیز بوده که اندیشمندان آمریکایی وقوع این حوادث را شرم آور دانسته و تلاش دارند تصاویر مربوط به تخریب را محو کنند.

مقیسه همچنین با گرامیداشت یاد آیت‌الله مصباح یزدی افزود: وی در سنگر مبارزه با انحرافات عقیدتی و مبارزه با جریان‌های نفاق اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داد.

 تربت حیدریه- امام جمعه تربت‌حیدریه با بیان این که تقابل با غرب، استکبار و مفسدین، مایه موفقیت ماست گفت: برای ما ترامپ یا بایدن تفاوتی نمی‌کند زیرا هر دو عین هم هستند.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه افزود: برخی فکر معامله با آمریکا را در سر داشته و تمایل به انجام معامله با این دولت فاسد را دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از اقدام اخیر مجلس شورای اسلامی در از سرگیری غنی سازی اورانیم تشکر کرده و این اقدام آنها را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

خواف- امام جمعه خواف با اشاره به قیام مردم قم در ۱۹ دی ۵۶ گفت: یک هفته قبل از این قیام، کارتر رییس جمهوری وقت آمریکا حمایت خود را از شاه اعلام کرده بود که این موضوع نشان می‌دهد آمریکا و استکبار همیشه علیه مردم عمل کرده‌اند.

حجت‌الاسلام عباس نژاد افزود: مسوولان باید بدانند که آمریکا و استکبار همیشه دشمن ما بوده‌اند و خواهند بود و فرقی نمی‌کند چه کسی رییس جمهوری آنها باشد بنابراین حل مشکلات اقتصادی و معیشتی به دست خودمان است و نباید نگاه ما به دست دشمنان باشد.

وی با اشاره به آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصدی هم اظهار کرد: ماده ۲۶ برجام اشاره دارد که اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند ایران می تواند غنی‌سازی ۲۰ درصدی را آغاز کند و طرح مصوب مجلس در این رابطه بسیار ارزشمند است.

درگز - امام جمعه درگز هم با اشاره به آغاز غنی سازی ۲۰ درصدی گفت: ایران تمام تعهدات خودرا عمل کرده ولی طرف مقابل بدعهدی کرده است.

حجت الاسلام محمدحسین ایروانی در خصوص اتفاقات اخیر آمریکا هم اضافه کرد: اتفاقات رخ داده در کنگره آمریکا و شورش مردم در کشوری که مدعی اربابی دنیاست لکه ننگی بود.

وی تاکید کرد: با چنین فضاحتی آمریکا حق ندارد برای مردم دنیا از دموکراسی سخن بگوید.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.