تارنمای روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم چاپ لندن در شماره امروز جمعه با انتشار گزارشی تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در آستانه سقوط در زباله دان تاریخ است.

رأی‌الیوم: ترامپ در آستانه سقوط در زباله‌دان تاریخ است/ایران می‌تواند ناو هواپیمابر آمریکا را منهدم کند

به گزارش قدس آنلاین، بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران سیاسی اقدام نظامی علیه ایران از سوی دونالد ترامپ را یکی از احتمالات قوی می دانند اما در عین حال بعید به دلایل خاصی تحقق یافتن این احتمال را بعید می دانند. دلایل یاد شده عبارتند از :

اول: نیروهای مسلح ایران با تمامی شاخه های امنیتی و نظامی اش در آمادگی کامل بسر می برند تا هر گونه اقدام تجاوزکارانه ای علیه کشورشان را خنثی کنند و از سرزمین شان دفاع کنند و این همان چیزی است که رهبران نظامی و سیاسی آن را اعلام کرده و دشمنان را از هر گونه اقدام خصمانه برحذر داشته و تاکید دارند که نیروهای ایران در واکنش نشان دادن به هر گونه تجاوز احتمالی لحظه ای شک و تردید از خود نشان نخواهند داد.

دوم: به نظر می رسد آمریکا در زمینه های سیاسی و نظامی زیرا بار سنگین بحران ها و چالش ها قرار دارد . بحران ها و چالش هایی که مقامات این کشور را سردرگم کرده است که به عنوان مثال می توان به اعزام ناو هواپیمابر " یو اس اس نیمیتز " به منطقه خلیج فارس و سپس خارج کردن آن از منطقه و بازگرداندن مجدد آن به خلیج فارس اشاره کرد . این امر بهترین شاهد مثال بر سردرگمی موجود میان رهبران سیاسی و نظامی آمریکا است.

سوم: این ناو هواپیمابر در آب های منطقه ای هدف گرانبهایی برای ایران به شمار می رود زیرا با توجه به توان نظامی خود در زمینه نیروی دریایی یا هوایی و یا زمینی می تواند آن را هدف قرار داده و منهدم کند.

چهارم: تحولات چهارشنبه شب واشنگتن همچون تندبادی پایتخت آمریکا را در نوردید و طی آن یاران ترامپ روبروی کنگره گردهم جمع شدند و به آن یورش بردند و اسناد موجود در آن را برهم زدند و درگیری هایی میان  آنها و نیروهای امنیتی روی داد و پیامدهای حاصل از آن ترامپ را خفه خواهد کرد زیرا او تحریک کننده و عامل اصلی حوادث یاد شده بود و احتمالا ظرف روزهای آتی با اتهاماتی مواجه خواهد شد و به دنبال آن پرونده هایی در دادگاه های ویژه آمریکا گشوده خواهد شد به ویژه با توجه به اینکه در طی این حوادث چهار نفر کشته شدند و ترامپ عامل این خونریزی به شمار می رود.

پنجم: کنگره آمریکا نتایج انتخابات ریاست جمهوری را به نفع جو بایدن کاندید دمکرات تایید کرد و اعتراضات شکل گرفته از سوی ترامپ و هوادارانش را مردود دانست . بدین ترتیب پرونده انتخابات مختومه اعلام شد و پرونده دیگری تحت عنوان یورش به کنگره از سوی یاران ترامپ گشوده شد که دوران ریاست جمهوری اش رو به افول است. رسانه های گروهی آمریکا معتقدند که نگاه ها متوجه این موضوع شده است و ترامپ در جریان پیامدهای خطرناک حاصل از این امر قرار دارد و به همین دلیل به سرعت اعلام کرد که نسبت به تحویل دادن قدرت به طور سازمان یافته در ۲۰ ژانویه جاری به جو بایدن پایبند است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.