اگر از پیام‌رسان واتساپ استفاده می‌کنید، احتمالاً در روزهای اخیر پیامی با محتوای یک توافقنامه دریافت کرده‌اید و طبق معمول نخوانده آن را پذیرفته‌اید. اما این توافقنامه با دیگر مواردی که آن‌ها را نخوانده پذیرفته‌اید تفاوت دارد؛ این بار پای اطلاعات شخصی‌تان در میان است.

اولتیماتوم واتساپ به کاربرانش

به گزارش قدس آنلاین، ماجرا از این قرار است که شرکت فیسبوک، مالک پیام رسان محبوب واتساپ در اقدامی بی‌سابقه کاربرانش را مجبور به پذیرش توافقنامه‌ای می‌کند که بر اساس آن، کاربر باید اطلاعاتش را با فیسبوک به اشتراک بگذارد؛ در غیر اینصورت باید حساب کاربری‌اش در واتساپ را حذف کند.

خبر خوب برای تلگرام!

اما این اتفاق برای پیام رسان تلگرام خبر خوب به حساب می‌آید چرا که اگر کاربران واتساپ تا تاریخ 20 بهمن 1399(8 فوریه 2021) با قوانین جدید واتساپ موافقت نکنند باید از این پیام رسان به پیام‌رسانی دیگر کوچ کنند؛ خب چه پیام رسانی بهتر از تلگرام.

دست و پا زدن واتساپ برابر تلگرام

البته مدیران فیسبوک( مالک واتساپ ) هم بیکار ننشسته‌اند و برای تخریب رقیب از هیچ کاری مضایقه نکرده‌اند. اخیراً بخشی در شرکت فیسبوک ایجاد شده است که کارش بررسی علل محبوبیت تلگرام در میان کاربران است. تصور کنید ده‌ها کارمند به صورت تمام وقت مشغول بررسی برتری‌های پیام رسان رقیب یعنی تلگرام هستند! که البته این اقدام با واکنش جالب پاول دروف مالک تلگرام همراه بوده است؛ دروف در پیامی که در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرده است به این موضوع واکنش نشان داده و گفته است:«نیازی نیست میلیون‌ها دلار هزینه کنید؛ من پاسخ را به شما می‌گویم: به کاربرانتان احترام بگذارید.»

انتقاد دروف از بی اخلاقی مدیران واتساپ

پاول دروف در پیامش به اقدامات تخریبی واتساپ هم اشاره کرده و گفته است: از زمانی که تعداد کاربران فعال تلگرام به بیش از 500 میلیون کاربر رسید، تلگرام تبدیل به بزرگترین مشکل واتساپ شد و آن‌ها به جای اینکه ارائه خدمات و حفظ حریم خصوصی کاربرانش را ارتقا دهند تصمیم به تخریب رقیب گرفتند! مدیران واتساپ که توان رقابت با تلگرام را ندارند با استفاده از ربات‌های پولی در ویکیپدیا در حال تولید مقالاتی برای واتساپ هستند و از سوی دیگر با انتشار اطلاعات غلط در شبکه‌های اجتماعی به شکلی غیراخلاقی برای تخریب تلگرام در تلاشند.

اتهام زنی واتساپ، پاسخ‌های مدیر تلگرام

متن باز نبودن ، روسی بودن و رمزنگاری نبودن پیام‌ها در تلگرام از جمله مواردی است که پاول دروف از آن‌ها به عنوان پیام‌های نادرست منتشر شده توسط واتساپ در شبکه‌های اجتماعی نام برده است. مالک تلگرام در پاسخ به این اتهامات با ارائه شواهدی گفته است:«تلگرام از ابتدا متن باز بوده است و این مسئله توسط هر دو سیستم‌عامل پرطرفدار دنیا یعنی اندروید و IOS تایید شده است و این در حالی است که واتساپ هیچ گاه اجازه بررسی کدهایش را به کسی نداده است.»

دروف همچنین در پاسخ به روسی بودن تلگرام گفته است: «تلگرام در روسیه نه دفتری دارد و نه سروری، سرورهای تلگرام از سال 2018 در روسیه مسدود شده است و در برخی کشورها از جمله ایران، تلگرام همچنان مسدود است.»

او به ادعای رمزنگاری نشدن پیام‌ها در تلگرام هم پاسخ داده و گفته است:«در تلگرام امکان گفت‌وگوی رمزنگاری شده وجود دارد در حالی که در ابتدا  پیام رسان واتساپ چنین امکانی را نداشت، امروز هم از پروتکل رمزنگاری استفاده می‌کند که توسط دولت آمریکا ایجاد شده است؛ پروتکلی که به ادعای کارشناسان راه‌های نفوذ بسیاری دارد!»

دروف در پایان پیامش به سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دلاری واتساپ برای بازارسازی و بازاریابی اشاره کرده و مدعی شده است:«تلگرام بر خلاف واتساپ برای بازایابی، هزینه چند میلیارد دلاری نکرده است و با ارائه خدماتی بهتر و اعتقاد به هوش کاربران برای انتخاب بهترین پیام‌رسان به راه خودش ادامه داده است». او کاربران نیم میلیاردی تلگرام را دلیلی برای این ادعا دانسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی US ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    0 0
    موساد و واتس آپ دو روی یک سکه هستند.