مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: از زمان ابلاغ مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان مبنی بر رعایت قیمت مصوب تخم مرغ تاکنون ۱۶۰ پرونده تخلف صنفی در سطح عرضه برای گرانفروشی تخم مرغ و رعایت قیمت مصوب تشکیل شده است.

۱۶۰ پرونده برای گرانفروشی تخم مرغ در مشهد تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین، امیر دلداری افزود: کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی در آخرین نشست خود در هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ برای مرغداری را ۱۴۰ هزار ریال، برای توزیع کنندگان ۱۴۵ هزار و ۵۰۰ ریال و برای مصرف کننده ۱۶۹ هزار ریال تعیین کرده و این قیمتها نیز ملاک نظارت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بر این اساس ۲۰۰ تُن تخم مرغ از سوی اتحادیه مرغ تخمگذار خراسان رضوی بین شماری از صنوف عامل فروش زیرپوشش سه اتحادیه خوار و بار فروشان، مرغ و تخم مرغ و ماهی و مواد لبنی مشهد توزیع شده تا آن را با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۶۹ هزار ریال به فروش برسانند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: صنوفی که تخم مرغ را از اتحادیه مرغ تخمگذار خراسان رضوی دریافت کرده‌اند بنری مبنی بر عرضه تخم مرغ با قیمت مصوب را سر در مغازه خود نصب کرده‌اند.

دلداری افزود: سایر صنوف نیز ملزم به رعایت قیمت مصوب در عرضه تخم مرغ هستند و با گرانفروشی در این زمینه برخورد قانونی می‌شود.

بنا بر اعلام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی،  میزان تولید تخم مرغ در این استان طی آذرماه امسال ۱۰ هزار و ۶۸۳ تن بوده و خراسان رضوی هیچ کمبودی در این زمینه نداشته بلکه مازاد نیاز نیز دارد به طوری که در همین مدت ۵۲ هزار و ۹۶ تن تخم مرغ از خراسان رضوی به کشورهای دیگر صادر شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.