مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ۳۰ هزار نفر از ایثارگران ساکن این استان تقاضای خود را برای تامین مسکن ارائه کرده‌اند که بیشتر آنان واجد شرایط نیز هستند.

۳۰ هزار ایثارگر در خراسان رضوی متقاضی مسکن هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسین معصومی افزود: متقاضیانی که تاکنون تسهیلات دولتی برای خرید یا ساخت مسکن دریافت نکرده‌اند، از نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی واجد دریافت مسکن تلقی می‌شوند.

وی جمعیت ایثارگری تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی را ۳۱۴ هزار نفر اعلام و بیان کرد: این تعداد، بیشترین جمعیت ایثارگران را در میان همه استانهای کشور تشکیل می‌دهند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس "قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران" دولت موظف است مسکن ایثارگران را تامین کند اما هنوز تعدادی از ایثارگران پس از سالها هنوز از این خدمات قانونی بهره‌مند نشده‌اند.  
وی در خصوص واگذاری مسکن به ایثارگران واجد شرایط،  به نشستهای مشترک با مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: واگذاری زمین به مساحت ۴۴ هزار مترمربع جهت تامین مسکن ایثارگران در نشست اخیر مصوب شد.  

معصویمی گفت: بر همین اساس در مرحله نخست کار نقشه‌برداری، تهیه طرح اولیه و بلوک‌گذاری زمینهای واگذاری نیز توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی انجام می‌شود.  
وی افزود: ایثارگران واجد شرایط در شهرستانهای استان خراسان رضوی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به اداره‌کل راه و شهرسازی معرفی خواهند شد.  

استان شش میلیون ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی با ۳۰۰ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس تاکنون ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۸۱۴ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.