۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 735378

تکلیف استقلال که در دربی ۹۴ کاملاً مشخص است. آبی‌ها دستشان باز است تا هر روشی که می‌خواهند دراین میدان به کار بگیرند اما داستان پرسپولیس که با انبوهی از مصدومان و محرومان و جدا شده‌ها مواجه بودند، برای این بازی کاملاً متفاوت است. حتی این احتمال وجود دارد که علی شجاعی بازیکن جدید سرخ‌ها درلیگ بیستم هم به این بازی نرسد.

فوتبال مالکانه می‌خواهیم

قرار است به زودی تکلیف این بازیکن مشخص شود. پزشکان پرسپولیس گفته‌اند ظهر شنبه درباره این بازیکن نظرنهایی را خواهند داد. اما برای پرسپولیس شاید چندان تفاوتی هم نداشته باشد که شجاعی به این بازی برسد یا نرسد.

یحیی گل محمدی که عمیقاً دست خود را برای این بازی بسته می‌بیند از بازیکنان خواسته فوتبال مالکانه را در دستور کار قرار دهند و بیشتر به سمت حفظ توپ و جریان بازی بروند تا ارائه یک بازی هجومی.

تدافعی‌ترین پرسپولیس

این دستور پرسپولیس را در دربی ۹۴ به تیمی کاملاً تدافعی تبدیل خواهد کرد. تیمی که نیم نگاهی به ضد حملات خواهد داشت.

پرسپولیس به لحاظ ابزاری کاملاً در مضیقه است و دستوری که گل محمدی به بازیکنانش داده و قرار است تا یک روز قبل از دربی روی این تاکتیک تمرین کند کاملاً براساس توانایی‌های سرخ‌ها بنا شده وگرنه شاید اگر آل کثیر درترکیب سرخ‌ها حضور داشت اتفاقات دیگری در تاکتیک سرخ‌ها رخ می‌داد و گل محمدی تیمی هجومی‌تر را با خود به دربی ۹۴ می‌برد. به هر حال پرسپولیس در سال‌های اخیر هرگز با چنین سیمایی وارد دربی نشده است اما دراین دربی ناچار است تاکتیک‌های خود را تغییر داده و همان طور که یحیی خواسته تیمی محتاط را راهی میدان کند. 

۸ هافبک در زمین

اگر بخواهیم مثالی بزنیم، پرسپولیس دقیقاً با همان روشی گام به دربی خواهد گذاشت که دربازی با سپاهان دیدیم.یعنی بازی با سه هافبک دفاعی و بدون مهاجم .

پرسپولیس دربازی مقابل تیم نوید کیا عملاً از هشت هافبک در پست های مختلف استفاده کرد و تنها سیدجلال،کنعانی زادگان و لک بودند که در پست خود بازی کردند. واقعیت این است که مهاجمان سرخ اصلاً در اندازه های بازی در دربی نیستند و اگر چه عبدی در فینال آسیا گل زد ولی نشان داده با استانداردهای لازم برای یک مهاجم ششدانگ فاصله بسیاری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.