مدیر مسئول خبرگزاری ایلنا تاکید کرد: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) نگاه عمیق پیرامون ابعاد شخصیتی امام رئوف داشته باشد و بیشتر جنبه‌های رفتاری حضرت را که می‌تواند الگوی عملی به جامعه ارائه دهد را معرفی کند.

ضرورت نگاه عمیق به سیره رضوی در آثار جشنواره رسانه ای امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، ترویج فرهنگ رضوی ضرورت جامعه اسلامی است لذا آستان قدس رضوی که یکی از نهادهای اصلی در تحقق این اقدام مهم است درصدد است با برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گام موثری در توسعه، ترویج و تعمیق آموزه‌های رضوی در جامعه بردارد.

جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) برای اولین بار با اهداف گسترش و ترویج آموزه‌ها و فرهنگ والای رضوی در عرصه‌های مختلف، بازخوانی مفاهیم بنیادین در پیوند با سیره رضوی، حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی، ارتقای سطح کمی و کیفی آثار رسانه‌ای در حوزه معارف رضوی در حال برگزاری است.

مسعود حیدری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) از سوی آستان قدس رضوی اقدام بزرگی است که آن را به فال نیک می‌گیریم و اگر این جشنواره در شان و مقام حضرت رضا (ع) برگزار شود می‌تواند تجربه خوب و موفقی باشد و بطور مستمر ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر قرار است اصحاب رسانه در این جشنواره شرکت و آثار تولیدی خود را ارسال کنند باید از پرداختن به مسائل کلیشه‌ای خودداری کنند و از طرفی از آنجا که این جشنواره با موضوع و محوریت فرهنگ و سیره رضوی و مزین به نام امام رئوف است بایستی آثار ارسالی در شان و جایگاه حضرت (ع) بوده و آثار نبایستی سطحی و پیش پا افتاده باشد.

مدیر مسئول خبرگزاری ایلنا اشاره داشت: آستان قدس رضوی تاکنون اقدامات مفید و موثری در راستای ترویج آموزه‌های رضوی انجام داده است لذا اگر درصدد است با برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گام موثری در ترویج معارف و آموزه‌های رضوی بردارد باید کار با کیفیتی ارائه دهد تا استمرار داشته باشد.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه باید نگاهی عمیق پیرامون ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) داشته باشند و کمک کنند تا بیشتر جنبه‌های رفتاری حضرت را که می‌تواند الگوی عملی به جامعه ارائه دهد را معرفی کنند و اگر بخواهیم صرفا حرف بزنیم و نتوانیم اهداف و نتایج کارها و رفتارهای امام رضا(ع) را نشان دهیم در حقیقت جشنواره تبدیل به یک اقدام تشریفاتی می‌شود و به اهداف ترسیم شده خود نخواهد رسید.

حیدری برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) را در ارتقای کمیت و کیفیت آثار رضوی موثر دانست گفت: البته ناگفته نماند که نباید کمیت بر کیفیت آثار ترجیح داده شود چرا که اکثر جشنواره‌ها بیشتر به تعداد و کمیت آثار ارسالی مانور می‌دهند و از اهداف ترسیمی خود دور می‌مانند.

وی ادامه داد: جشنواره‌ها در زمینه کمیت آثار دریافتی هیچ وقت مشکلی ندارند چرا که افراد بسیاری هستند که در حوزه رضوی حرف برای گفتن دارند لذا آستان قدس رضوی بایستی به کیفیت آثار و عمق بخشی به کار توجه لازم را داشته باشد تا بتواند رسالت خود را به نحو احسن انجام دهد.

مدیر مسئول خبرگزاری ایلنا در پایان بیان داشت: برای تربیت هنرمندان دینی و انقلابی در ابتدا باید تعریف درستی از هنر ارائه کنیم و سپس به دور از نگاه‌های سیاسی و حزبی ماهیت هنر و دینی بودن آن را مطرح کنیم تا بتوانیم چارچوب درست و مشخصی را برای تربیت هنرمندان دینی و انقلابی ارائه دهیم.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.