معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در نخستین هفته بازگشایی مراکز هنری و سینمایی پس از یک دوره تعطیلی درازمدت شهروندان مشهدی استقبال قابل توجهی از خود نشان دادند.

بازگشایی مراکز فرهنگی هنری با استقبال شهروندان مشهدی روبرو شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا محمدی بدون اشاره به آمارها، افزود: در این چارچوب شهروندان مشهدی دوستدار سینما استقبال قابل توجهی از اکران فیلم "دیدن این فیلم جرم است" داشتند.  

وی ادامه داد: هفته پیش با بهبود نسبی وضعیت شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در مشهد و تغییر آن از نارنجی به زرد، پردیس سینمایی هویزه و سینما آفریقای این کلانشهر بازگشایی شدند و همچنین سالنهای سینمایی اطلس و گلشن فعالیت خود را از سر گرفتند.  

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همه سالنهای سینمایی در سطح مشهد پروتکلهای بهداشتی را بطور کامل رعایت کرده و تماشاگران با استفاده از ماسک بهداشتی صورت و به شکل یکی در میان در صندلیهای جای می‌گیرند تا تماشای فیلم در فضایی کاملا بهداشتی و به دور از دغدغه‌ باشد.

وی افزود: با وجود تغییر وضعیت شیوع ویروس کرونا در دیگر شهرستانهای استان به جز گناباد که همچنان در وضعیت نارنجی و فعالیت مراکز فرهنگی و هنری آن ممنوع است، سالنهای سینمایی در سبزوار و نیشابور به دلیل ساخت و ساز و مشکلات فنی هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند.  

محمدی ادامه داد: جنب و جوش آموزشگاههای هنری نیز طی هفته پیش بسیار قابل توجه بود بطوری که همه آنها کلاسهای خود را به صورت "استاد - شاگردی" یا انفرادی با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی برپا کرده اما کلاسهای انفرادی را هنوز دایر نکرده‌اند.  

وی گفت: همچنین نگارخانه‌های مشهد فعالیت خود را از سر گرفتند و پنج نگارخانه این شهر با رعایت پروتکلهای بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت نمایشگاهی از آثار نقاشی و تجسمی برگزار کردند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: سالنهای تئاتر مشهد نیز هفته پیش از آنجا که کار تئاتر آماده شده‌ای برای نمایش نداشتند نتوانستند فعالیت داشته باشند ولی امیدواریم این سالنها هم به زودی با اجرای آثار جدید فعالیت خود را آغاز کنند.

اعلام وضعیت قرمز شیوع کرونا از آبان ماه پیش در مشهد و بسیاری از شهرستانهای استان خراسان رضوی فعالیت مراکز فرهنگی و هنری را متوقف کرده بود. این تعطیل اجباری تا تغییر وضعیت به حالت زرد تا یازدهمین روز دی ماه جاری ادامه داشت.  

۵۶ سالن سینما،  ۱۲ سالن تئاتر،  ۳۳ نگارخانه و ۲۵۲ آموزشگاه هنری در استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.