برخی سینماهای حوزه هنری در شهر تهران فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، ولی مشخص نیست این روند چطور ادامه پیدا می‌کند.

برخی سینماهای تهران فعالیت خود را آغاز کردند

قدس آنلاین: به دنبال آغاز اکران «دیدن این فیلم جرم نیست» در شهرهای زرد، برخی سالن‌های سینمایی متعلق به حوزه هنری نیز فعالیت‌شان را برای نمایش این محصول خود در تهران از سر گرفته‌اند.

پیگیری‌ها از برخی سینماهای تهران نشان می‌دهد بلیت فروشی در چند سینمای پایتخت از امروز، ۲۰ دی‌ماه آغاز شده ولی برخی دیگر از صاحبان سینماها تمایلی به بازگشایی برای اکران یک فیلم، آن هم فیلمی که - به گفته خودشان - قاچاق شده، ندارند.

تماس خبرنگار ایسنا با مسئولانی از شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی ضمن تایید بلامانع بودن بازگشایی سینماهای تهران اعلام کردند که از سرگیری فعالیت‌ سینماها در حال پیگیری است و احتمالا فردا به طور رسمی تکلیف آن مشخص می‌شود.

در حال حاضر تنها فیلم در حال اکران «دیدن این فیلم جرم نیست» به کارگردانی رضا زهتابچیان بوده و بنا به گفته غلامرضا فرجی - مدیر پخش مؤسسه «بهمن سبز» - این فیلم در ۳ روز ابتدایی در سینماهای بازگشایی شده حوزه هنری در شهرهای با وضعیت زرد، ۳۶۵۰ تماشاگر به خود جذب کرده و ۵۰ میلیون تومان فروش هم داشته است.

وی گفته است: این آمار فروش با توجه به تعطیلی سینماهای استان تهران و مازندران و دایر بودن تنها ۳۷ سینما از سینماهای حوزه هنری در کشور قابل توجه است و پیش بینی می‌کنیم این روند ادامه‌دار باشد.

به گفته فرجی، این فیلم روز گذشته در پردیس سینمایی هویزه مشهد ۷۵۰ مخاطب داشت این درحالی است که به دلیل محدودیت‌های کرونایی، آخرین سانس سینماها ساعت ۱۹ است. از سوی دیگر تنها سینماهای حوزه هنری حاضر به بازگشایی در شرایط فعلی شده‌اند و سایر سینماهای دولتی و بخش خصوصی که می توانستند به فروش بسیار کمک کنند در این چرخه نیستند.

وی گفته است: با زرد شدن وضعیت کرونا در شهر تهران، سینماهای این استان از امروز ۲۰ دی اجازه بازگشایی خواهند داشت که می‌تواند اتفاق مبارکی باشد و این فیلم حداقل در شهر تهران چند سینما برای میزبانی از علاقمندان داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.