سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: کمک داور ویدیوئی آسیب بزرگ فوتبال ماست و باید هرچه سریع تر این مشکل حل شود و پیشرفت کنیم.

داوری که سر تیم ما را برید، دوباره داور بازی ماست

قدس آنلاین: رحمان رضایی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل آلومینیوم اراک اظهار کرد: آلومینیوم تیم جوان و جنگنده ای است‌ و کادر خوبی دارد. بازی فردا بسیار برای ما مشکل خواهد بود چرا که یکی دو بازیکن ما هم مصدوم هستند و آن‌ها را در اختیار نداریم. کار سختی را در پیش داریم اما آمادگی داریم تا فردا بازی خوبی به نمایش بگذاریم. جدا از بحث بازی می‌خواهم از داوری بگویم. مشکلاتی مثل تصویربرداری ضعیف، دستمزد پایین و فشار تیم‌های لیگ باعث می‌شود استرس کاری داوران زیاد شود اما باید ببینید در ۹ بازی گذشته ما اتفاقاتی پیش آمده که در نوع خود جالب بود.

او اضافه کرد: مخصوصا در بازی با شهرخودرو که قضاوتش به عهده دکتر حیدری بود. با همه احترامی که برای دکتر حیدری و همه داوران قائل هستم اما این چینش و برنامه ریزی داوران من را مجاب نمی‌کند که بپذیرم دوباره او اینجا قضاوت کند چرا که در آن بازی سوت اشتباهی زد و تیم ذوب‌آهن را دچار مشکل کرد. یک پنالتی گرفت که همه کارشناسان داوری اذعان کردند که به اشتباه این سوت زده شد اما دوباره متاسفانه در این بازی باز هم او قضاوت می‌کند. او در خانه ما آمد و سر تیم ما را برید و این موضوع را با برخی مسئولان در میان گذاشتم و گفتم. خیلی از تیم‌ها مشکلات داوری دارند اما همه اشتباهات داوری به ضرر ذوب‌آهن است.

سرمربی ذوب‌آهن با بیان این‌که هر بازی علیه ما اشتباه سوت زده می‌شد، گفت: در چهار بازی علیه ما پنالتی اشتباه گرفتند و کارشناسان هم تایید کردند. یک بازی هم به اشتباه بازیکن ما را اخراج کردند و همه این اشتباه‌ها به ضرر ما تمام شد. یک بار نشد این اشتباهات به نفع تیم ما باشد و هر وقت هم اعتراض می‌کنیم می‌گویند محروم می‌شوم یا داوران با من بد می‌شوند و لج می‌کنند. چرا باید لج کنند وقتی حقایق گفته می‌شود. شما بگویید کولینا داور بازی باشد. چه فرقی می‌کند وقتی سه امتیاز از تیم من گرفته می‌شود؟ ما این مسائل را یادآوری می‌کنیم و تذکر می‌کنیم اما باز هم همان اتفاقات می افتد.

او ادامه داد: همان داور بازی ما مقابل پرسپولیس که لغو شد، آمد و جلوی ما مقابل استقلال سوت زد و عمق محتوای این مطلب خیلی زیاد است. من فکر می‌کنم به آن داور قول پخش مستقیم دادند و جالب این است که به این اشتباه اعتراف می‌کنند اما دوباره این کار را انجام می‌دهند. وقتی در ۸ بازی اول در داوری علیه یک تیم اشتباهات صورت می‌گیرد دوباره نباید از داور تکراری استفاده کنند و دیگر این سکوت فایده ندارد و باید بعد از بازی یک سری حقایق را بگویم. من به عنوان سرمربی با تیمم قرارداد بستم و کارشناس داوری نیستم که بخواهم بعد از هر بازی بحث داوری کنم. همه می‌دانند علیه ما سوت زدند و بدون هیچ جریمه‌ای دوباره این فرد، داور بازی تیم ما می‌َشود.

رضایی با بیان این‌که باید یک کارشناس داوری در کنفراس‌های خبری بیاورم که همیشه صحبت کند، گفت: باید از فوتبال لذت برد و یکی از دلایلی که پیشرفت نمی‌کنیم همین مسائل است. تیمی که خوب بازی نمی‌کند با اشتباه داوری می‌آید و نتیجه می‌گیرد. این اتفاق باعث می‌شود هیچ پیشرفتی برای فوتبال ما حاصل نشود و خواهشم این است که در این مسائل و چینش داوران بیشتر دقت کنند. متاسفانه این هفته باشگاه هیچ صحبتی راجع به داوری انجام نداد و باشگاه باید این چیزها را خودش تشخیص دهد. سخنگوی باشگاه چرا نباید درباره این مسائل صحبت کند؟ آیا مدیرعامل نباید صحبت کند؟

او درباره نبود کمک داور ویدیویی گفت: این خلاء از روز اول بوده و ما هم این موضوع را عنوان کردیم. باید به این مساله رسیدگی شود. ما تابع تصمیمات هستیم اما نبود امکانات به ضرر فوتبال ماست و متاسفانه پرسپولیس بزرگ‌ترین ضربه را در فینال جام باشگاه آسیا خورد چرا که اگر بازیکن آگاه باشد چنین اتقاقی دیگر نمی افتد و از کمک داور ویدیویی ضربه نمی‌خورد. این آسیب بزرگ فوتبال ماست و باید هرچه سریع تر بتوانند این مشکل حل شود و پیشرفت کنیم.

سرمربی ذوب‌آهن درباره غایبان بازی تیمش مقابل آلومینیوم گفت: ما یکی دو مصدوم داریم اما بازیکنان کرونایی ما که خوب شدند هم متاسفانه یک سری عواقب را تجربه کردند. اکثر آن‌ها دچار ضعف و گرفتگی عضلانی شدند و بررسی کردیم و آسیب شناسی کردیم. تمرینات ما همان تمرینات سابق است اما این مشکلات برای بازیکنان به وجود آمده است و امیدوارم این مشکلات هم حل شود و بازیکنان بتوانند در شرایط بهتری قرار بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.