مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میانگین شاخص کنونی کیفیت هوای کلانشهر مشهد با عدد ۱۲۴ ای. کیو. آی با افزایش چشمگیر نسبت به دیروز نشانگر هوای ناسالم و وضعیت هشدار برای سومین روز متوالی است.

هوای مشهد باز هم در وضعیت هشدار قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی افزود: از سه روز پیش دوباره شاهد افزایش حجم آلاینده‌ها در هوای تنفسی مشهد هستیم و بر همین اساس شاخص آلودگی هوا نشانگر بار بالای آلاینده‌هاست.  

وی ادامه داد: هم‌اکنون کیفیت هوا در مناطق خیام شمالی و چمن در وضعیت آلوده برای تمامی افراد قرار دارد.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تنها در ۲ منطقه سرافرازان و ماشین ابزار هوا سالم است و کیفیت هوا در دیگر مناطق ۱۹ گانه مشهد که دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا هستند ناسالم و در وضعیت هشدار آلودگی برای افراد حساس قرار دارد.

همتی افزود: افراد دارای بیماریهای قلبی، تنفسی، سالمندان، زنان باردار و کودکان تا زمان بهبود کیفیت هوا از رفت و آمد در مناطق آلوده خودداری کنند.  

وی تاکید کرد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش مؤثر خود را در بهبود وضعیت هوای این شهر ایفا کنند.  

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت سالم است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ نیز حالت بحرانی را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.