فرماندار داورزن گفت: به علت خطرات مداوم سیلاب در روستای بهانگر این شهرستان، سایت جدید این روستا طراحی شده که با تسهیلات بنیاد مسکن و کمک‌های بلاعوض دوباره ساخته می‌شود.

روستای سیل زده "بهانگر" خراسان رضوی دوباره ساخته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین اسداللهی افزود: اواخر فروردین ماه امسال، وقوع سیلابی بی‌سابقه خسارات زیادی را به روستای بهانگر داورزن وارد کرد و موجب تخریب برخی از منازل و مزارع کشاورزی این روستا شد.

وی اضافه کرد: پس از موافقت با طراحی سایت جدید روستای بهانگر در کمیته فنی کارگروه امور زیر بنایی و  شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی، برای اجرای طرح هادی ۱۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

فرماندار داورزن گفت: پس از تسطیح زمین، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وارد عملیات اجرایی شده و از دستگاههای خدمات رسان درخواست شده برای فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم و نصب انشعابات برق، آب، گاز و تلفن در محل سایت جدید اقدام کنند.

اسداللهی افزود: در محل سایت جدید ۶۰ قطعه زمین با مساحت هر یک ۳۰۰ متر برای ساکنان روستا در نظر گرفته شده که تسهیلات بنیاد مسکن و کمک بلاعوض از محل ستاد حوادث در اختیار اهالی روستا قرار داده می شود.

وی با اشاره به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر سکونت برخی اهالی روستای سیل زده بهانگر در چادر پس از حدود ۱۰ ماه از وقوع سیل گفت: اسکان اضطراری و سکونت اهالی این روستا در چادر تنها در هفته‌های نخست پس از وقوع سیل بود.

او افزود: پس از فروکش کردن سیلاب و لایروبی و بازسازی منازل، اهالی روستا در خانه‌های خود ساکن شدند و تنها پنج خانوار که منازل آنها بر اثر شدت خسارت قابل سکونت نبود در حسینیه روستا پس از تقسیم بندی استقرار داده شدند و امکانات لازم و سامانه گرمایشی و سرمایشی برایشان ایجاد شد.

شهرستان داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد و دارای ۴۰ روستا با جمعیت ۱۸ هزار نفر است و روستای بهانگر داورزن حدود ۴۰ خانوار جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.