مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: رایزنی چهره به چهره، نشستهای خانگی و تعاملات استانی بین افراد، جریانها و تشکلهای سیاسی در این استان برای انتخابات سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

 رایزنیهای انتخاباتی آغاز شده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی نبی‌پور  افزود: احزاب و تشکلهای سیاسی فعال در خراسان رضوی تحرک خود را به منظور یارگیریها و زمینه‌سازی برای تشکیل ائتلافهای احتمالی انتخاباتی به ویژه در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سرعت بخشیده‌اند.
وی تحرکات فعالان سیاسی خراسان رضوی را برای انتخابات ریاست جمهوری نیز متاثر از تعاملات ملی در این عرصه توصیف و بیان کرد: مشهد اصولا در جریان انتخابات ریاست جمهوری نقطه‌ای کلیدی محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی ادامه داد: این جایگاه مشهد در عرصه انتخابات ناشی از ظرفیت بالای این کلانشهر در برخورداری آن از نخبگان سیاسی در حد و اندازه ریاست جمهوری است.

وی به فعالیت غیررسمی برخی افراد و جریانها در فضای سیاسی با محتوای انتخابات اشاره و بیان کرد: با این وجود تاکنون موردی از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در فضای محیطی و یا مجازی خراسان رضوی مشاهده نشده است. 

نبی‌پور به وجود ۵۲ حزب و تشکل سیاسی پروانه‌دار در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: از این تعداد ۲۷ حزب اصلاح‌طلب، ۱۸ حزب اصولگرا و هفت حزب مستقل یا اعتدالگرا هستند. 
وی گفت: همچنین از مجموع ۵۲ تشکل سیاسی فعال در خراسان رضوی ۳۸ حزب دارای پروانه فعالیت کشوری و ۱۴ حزب دارای پروانه فعالیت استانی هستند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی افزود: تاکنون ۳۳ دفتر فرعی توسط احزاب سیاسی در سطح شهرستانهای این استان برپا و فعال شده است. 

بنا بر اعلام رسمی وزارت کشور "انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا" روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ در سطح ۸۱ شهر و دو هزار و ۵۰۰ روستای خراسان رضوی همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.