سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در این استان نسبت به دوران اوج این بیماری ۹۰ درصد کاهش یافته، از تک رقمی شدن این آمار خبر داد.

آمار فوتی‌های کرونا در خراسان رضوی تک رقمی شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدحسین بحرینی  از کاهش ۹۰درصدی تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی نسبت به دوران اوج این بیماری خبر داد و اظهار کرد: این آمار که قبلا به ۵۰ نفر در روز هم رسیده بود، هم اکنون تک رقمی شده به‌طوری که دیروز فقط یک فوتی ناشی از کرونا در شهر مشهد داشته‌ایم.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: تعداد بستری شدگان در بخشهای مراقبت‌های ویژه این استان هم اکنون به ۱۹۰ نفر کاهش یافته است در حالی که در اوج بیماری و در هفته سوم و چهارم آبان ماه تعداد بستری شدگان جدید ۴۲۰ نفر در روز و تعداد کل بستری شدگان بیش از ۲ هزار و ۱۳۰ نفر بود.

وی افزود: کاهش میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که کلانشهر مشهد و ۱۴ شهرستان استان را زیرپوشش خود دارد نیز ۷۵ درصد است.

بحرینی با بیان اینکه روز گذشته ۷۶ بیمار جدید بر اثر کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند، تعداد کل بیماران بستری را ۵۱۵ نفر عنوان کرد.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در زمان اوج بیماری تعداد بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی ۴۲۸ نفر بوده است که خوشبختانه کاهش چشمگیری یافته است.

وی بیان کرد: تعداد کل بستری شدگان کنونی کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۳۴۰ نفر است که ۱۲۸ بیمار نیز در در بخش مراقبت‌های ویژه این دانشگاه بستری هستند.

بحرینی از کاهش تعداد بستری‌های جدید ناشی از کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۶۰ نفر خبر داد و تأکید کرد: حفظ شرایط موجود از اهمیت به سزایی برخوردار است و همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و  پرهیز از دورهمی‌ها مورد تأکید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۱۸ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت آبی و ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و محدودیت‌های کرونایی تا اطلاع ثانوی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.