آخرین دفاع زن شیادی که شعله‌های کینه و انتقام در دلش زبانه می‌کشید و برای آنکه هر طور شده به خواسته خود برسد، سه سارق اجیر کرده بود، در دادگاه برگزار شد.

اجاره سه سارق با 3 میلیون تومان!

ماجرای فرار زورگیران از خیابان فرعی

پرونده یک فقره زورگیری منجر به آزار در مراحل آخر رسیدگی قرار گرفت و از همین رو قاضی مهدی ترابیان، رئیس شعبه 144 کیفری دو مجتمع امام‌خمینی(ره) تمامی جوانب ماجرا را برای چندمین بار مورد بررسی قرار داد تا رأی محکومیت متهمان را صادر کند.

تیرماه 98 بود که سه فرد سوار بر خودرو206 به اتهام زورگیری و مجروح کردن طعمه خود دستگیر شدند و پرونده‌ای در این زمینه در دادسرای ناحیه دو مشهد گشوده شد.

مقام‌قضایی در بررسی اقدام‌های مجرمانه صورت گرفته پی برد سه متهم در روز واقعه سوار بر یک دستگاه پژو206 در حوالی بولوار کوثرشمالی و در منطقه‌ای خلوت راه مردی جوان را سد کرده و دو نفر از آن‌ها در حالی که  سلاح سرد را در دستانشان می‌فشردند، به سمت طعمه حمله‌ور شده‌اند.

یکی از آن‌ها وقتی با مقاومت مرد جوان روبه‌رو می‌شود با چاقو ضربه‌ای به کتف مالباخته زده و او را مجبور می‌کند هر چه همراهش هست از قبیل گوشی تلفن‌همراه و یک دسته کلید را  دودستی تقدیم سارقان خشن کند.پس از آن مجرمان به سمت خودرو  که دیگر همدستشان در آن انتظار آن‌ها را می‌کشید، دویده، اما با سروصدای ایجاد شده از سوی شاهدان ماجرا، آن‌ها موفق به سوار شدن خودرو نمی‌شوند و پای پیاده از محل دور می‌شوند.در همین هنگام راننده پژو 206 که اوضاع را نامناسب می‌بیند پا روی پدال گاز می‌فشارد، اما پس از برخورد با سه دستگاه خودرو پارک شده(بی‌ام‌و، دوو و...) خودرو متوقف شده و او هم پای پیاده از صحنه فرار می‌کند.

اجاره سه سارق با 3 میلیون تومان!

وقتی که مالک خودرو جامانده در محل شناسایی می‌شود، مشخص شد او خودرویش را برای چند ساعت به صورت امانت به دوستانش داده است. با لو رفتن هویت عاملان این اقدام، متهمان ردزنی و هر سه نفر در یک کافه دستگیر می‌شوند. از سوی دیگر بررسی گوشی یکی از عاملان این زورگیری به این نتیجه رسید که او از تمامی مراحل این اقدام مجرمانه چه شناسایی طعمه و چه هنگام زورگیری فیلم‌برداری کرده است.

وقتی متهمان در شعبه بازپرسی مورد تحقیق قرار گرفتند، پشت پرده اصلی ماجرا نمایان شد؛ چرا که پای یک زن با هویت پریسا هم به پرونده باز شد. وقتی ماجرا حساس‌تر شد که معلوم شد پریسا همسر فرد مورد زورگیری قرار گرفته بوده و در حال حاضر هم باهم اختلاف‌های شدیدی دارند.وقتی کار به اینجا رسید، متهمان برای چندمین بار مورد بازجویی قرار گرفته و زمانی که راهی برای کتمان حقیقت ندیدند، مدعی شدند نقشه این اقدام را این زن کشیده است. یکی از متهمان در تشریح کامل ماجرا گفت: در یک کانال تلگرامی با این زن آشنا شدم، او که مدعی بود به واسطه اختلافات خانوادگی از همسرش جدا شده، از ما خواست برای سرقت کلیدهای خانه و تلفن‌همراه همسر سابق او به محل زندگی‌اش برویم. زمان و مکان حضور طعمه را هم او به ما اعلام کرد.

از سوی دیگر قرار شد در ازای سرقت و تحویل  موارد خواسته شده، پریسا به هر نفر یک‌میلیون تومان پول بدهد که همه دستگیر شدیم.

آخرین دفاع هم گرفته شد

در ادامه زن شیاد هم دستگیر و اعتراف کرد اجرای این نقشه با دستور او بوده است. به این واسطه برای تمامی متهمان کیفرخواست صادر و پرونده هر چهار نفر به شعبه 144دادگاه کیفری دو مشهد ارجاع شد.در این مرحله قاضی مهدی ترابیان چندین مرتبه متهمان را که با عناوین اتهامی نظیر سرقت مقرون به آزار، جرح عمدی با چاقو و...  روبه‌رو هستند، به دادگاه منتقل کرد و مورد محاکمه قرار داد. از همین رو  آخرین دفاع متهمان نیز به پایان رسید و پرونده در مسیر صدور حکم قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.