مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از زمان شیوع کرونا شش دستگاه سی. تی. اسکن تک به مجموعه تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های خراسان رضوی افزوده شده است.

شش دستگاه سی. تی. اسکن به بیمارستان‌های خراسان رضوی اضافه شد
به گزارش قدس آنلاین، علیرضا جوان مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شش دستگاه‌ها سی. تی. اسکن به بیمارستان‌های امام رضا (ع)، اکبر و امید در مشهد و شهرستانهای بردسکن، تایباد و سرخس اختصاص داده شده است.
او افزود: چهار مورد از این دستگاه‌های سی. تی. اسکن در بیمارستان‌ها نصب شده است و سی. تی. اسکن‌های بیمارستان های بردسکن و امید در مشهد هم به زودی نصب خواهد شد.
مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سی. تی. اسکن یکی از معیارهای تشخیصی در فرآیند درمان بیماران مبتلا به کرونا به شمار می‌رود و با اختصاص دستگاه‌های سی. تی. اسکن بخشی از کمبودها در این خصوص رفع شده است.
جوان بیان کرد: برای تامین دستگاه‌های سی. تی. اسکن، ارز دولتی اختصاص یافته است و برای خرید هر دستگاه ۱۴ میلیارد ریال هزینه شده است که در صورت تامین در بازار آزاد این مبلغ هفت تا هشت برابر بیشتر خواهد بود و برای نصب و راه‌اندازی هر دستگاه مبلغ ۱۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.