یک تهیه کننده سینما معتقد است جشنواره فیلم فجر متعلق به مردم است و باید در آن حضور داشته باشند و اگر امکان حضور برای مردم ایجاد شود با جشنواره خوبی روبرو خواهیم بود.

جشنواره فیلم فجر متعلق به مردم است/ حضور فیلمسازان جوان و خوش‌‍‌آتیه در این دوره

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، محسن علی اکبری از تهیه کنندگان قدیمی سینما با فیلم «روز مات» به کارگردانی محمود نوری فرم  حضور در جشنواره سی و نهم فجر را پر کرده است. فیلمی که به اذعان او کارگردانش، از فیلمسازان خوش آتیه و موفق سینمای ایران خواهد بود.

وی درباره این فیلم گفت: فرم حضور در جشنواره را پر کردیم و همزمان مراحل فنی آن را انجام می‌دهیم. این فیلم در ژانر اجتماعی است و باید منتظر ماند و دید که فیلم به جشنواره راه پیدا می‌کند یا نه. بهرحال جشنواره قواعد خودش را دارد و در نهایت حق انتخاب با داوران است.

علی اکبری عنوان کرد: محمود نوری کارگردان فیلم اولی و از بهترین‌ها است. ایشان فرزند هنرمند نقاش معاصر حسین نوری است و در دانشگاه رشته سینما و ارتباطات خوانده، جامعه و فضای اجتماع را بسیار خوب می‌شناسد. تا جایی که من دیدم با فضای سینما و فیلسمازی هم به خوبی آشناست و به آن اشراف کامل دارد و امیدوارم اتفاقات خوبی در این عرصه برایش بیفتد. نوری جوان مستعدی است که در آغاز این راه قرار دارد و قطعاً در آینده یکی از بهترین فیلمسازان ما خواهد شد.

علی اکبری با اشاره به شرایط حضور مردم در این دوره از جشنواره گفت: جشنواره متعلق به مردم است و باید در آن حضور داشته باشند. این مردم هستند که باید فیلم‌ها را ببینند و قضاوت کنند، البته در کنار داوران. و این که صرفاً داوران بنشینند و فیلم‌ها را ببینند به نظرم چندان مطلوب یک جشنواره نیست و به نوعی تضییع حقوق هنرمندان هم محسوب می‌شود.

این تهیه کننده پیشکسوت یادآور شد: اما اگر این امکان هم برای مردم ایجاد شود که در جشنواره حاضر باشند و فیلم‌ها را ببینند و درباره آن نظر بدهند به نظرم می‌تواند جشنواره خوبی باشد و آنچه ما دنبالش هستیم اتفاق بیفتد. اما اگر همچنان با بسته بودن سالن‌های سینما و محدودیت برای اهالی رسانه روبرو باشیم شرایط سخت‌تر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.