آیفون ۱۳ با ناچ کوچکتر و اسکنرهای ToF LiDAR ارائه خواهد شد.

آیفون ۱۳ با اسکنرهای ToF LiDAR عرضه می‌شود +عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، امسال فقط آیفون ۱۲ پرو از اسکنر زمان پرواز (ToF) LiDAR استفاده می کند. با توجه به محبوبیت سری آیفون ۱۲ پرو ، اکنون گمانه زنی هایی مبنی بر معرفی اسکنر ToF LiDAR در تمام سری آیفون ۱۳ وجود دارد. طبق گزارشات ، آیفون ۱۳ (نام احتمالی) چهار مدل مانند سری ۱۲ آیفون خواهد داشت. این گوشی ها از فناوری D-ToF (Direct ToF) استفاده خواهند کرد. این گزارش ادعا می کند II-VI مستقر در ایالات متحده وارد زنجیره تأمین اپل برای آیفون های نسل بعدی خواهد شد. این شرکت تراشه‌های VCSEL را برای اسکنرهای زمان پرواز (ToF) LiDAR ساخته است. بعلاوه ، تحلیلگران بر این باورند که تقاضای کلی ToF VCSEL افزایش خواهد یافت.

آخرین به روزرسانی در مورد طراحی آیفون ۱۳

رسانه ژاپنی ، MacOtakara نیز تأیید کرده است که آیفون ۱۳ هیچ تغییری در طراحی نخواهد داشت. جلوی نمایشگر فقط از یک بریدگی کوچکتر استفاده می‌کند و بس. اطلاعات دیگر از طرف تأمین کنندگان چینی است که ادعا می کنند طراحی قاب های آیفون ۱۳ مانند همان آیفون ۱۲ است و هیچ تغییری در ارتفاع و عرض دستگاه وجود ندارد اما ضخامت آیفون ۱۳  ۰.۲۶ میلی متر افزایش می‌یابد. با توجه به دوربین عقب ، همانند iPad Pro ۲۰۲۱ ، قسمت جلوی لنز دیگر کشیده نخواهد بود. با این حال ، واحد کلی دوربین در تمام آیفون ۱۳ ها حدود ۰.۹ میلی متر افزایش می‌یابد. همچنین، به طرحی تغییر می‌یابد که کل واحد دوربین را با شیشه یاقوت کبود پوشانده است. دوربین عقب آیفون ۱۳ پرو همان اندازه آیفون ۱۳ پرو مکس است. بنابراین دوربین با این زاویه دید ممکن است دارای لرزشگیر نوری با تغییر سنسور باشد. گیرنده بالای نمایشگر اکنون در انتهای محفظه است و منابع ادعا می کنند این ویژگی باعث نازک شدن دوربین TrueDepth می شود.

آیفون ۱۳ قطعات داخلی خوبی خواهد داشت

به گفته منابع متعدد ، در سال ۲۰۲۱ ، تراشه های VCSEL که توسط Apple’s ToF LiDAR استفاده می شود ، علاوه بر محصولات مشترک تولید شده توسط اپل و شرکت آمریکایی Lumentum ، به عنوان دومین تأمین کننده به II-VI نیز اضافه می شوند. منبع تراشه های Lumentum Lei هنوز IQE انگلیس است و علاوه بر این ، II-VI از تراشه های Lei مخصوص خود استفاده خواهد کرد.

علاوه بر این ، Winmao در حال خرید تجهیزات آزمایشی و اندازه گیری VCSEL مخصوص ToF است و حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش وجود دارد. همچنین ، به طور غیر مستقیم تأیید کرده اند که تعداد ویژگی های لنز عقب آیفون ۱۳ در حال افزایش است. با توجه به زنجیره تأمین اپل ، یک تغییر قابل توجه در دستگاه سنجش سه بعدی Apple iPhone ۱۳ وجود دارد. با این اطلاعات، انتظار داریم که آیفون ۱۳ از حجم ماژول سنجش سه بعدی در نور (ناچ) کاسته شود.

پیش بینی‌هایی وجود دارد که اپل ۱ تراشه VCSEL را در لنز جلو استفاده می‌کند و پیش بینی می‌شود Face ID در آیفون به علاوه تعداد VCSEL های مربوط به لنز ToF از ۳ به ۲ کاهش یابد.

سازندگان اندروید همچنین از D-ToF استفاده می کنند

اعتقاد رایج در این زمینه این است که اندروید از اپل در استفاده از فناوری D-ToF پیروی خواهد کرد. مهم نیست که آیا اپل تصمیم دارد از این فناوری در برخی یا همه مدل‌های آیفون ۱۳ استفاده کند یا خیر.

به گفته تحلیلگران Barclays ، Blayne Curtis ، Thomas O’Malley ، Tim Long ، مدل های iPhone ۱۳ / Pro ممکن است از Wi-Fi ۶E برخوردار باشند. Wi-Fi ۶E ویژگی‌ها و قابلیت‌های Wi-Fi ۶ را فراهم می‌کند از جمله عملکرد بالاتر ، تأخیر کم و سرعت داده بیشتر تا باند فرکانس ۶ GHz. طیف اضافی فضای فراتر از Wi-Fi ۲.۴GHz و ۵GHz موجود را هم فراهم می‌کند. این امر باعث پهنای باند بالاتر و تداخل کمتری برای دستگاه های دارای Wi-Fi ۶E می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    کاش یکیشو داشتم