به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، ۲ نمایشگاه پوستر و عکس «فقط برای خدا» و «روایت عشق» در ۲ فرهنگسرای «ابورمانه» و «کفرسوسه» در پایتخت سوریه برگزار شد.

نمایشگاه «روایت عشق» و «فقط برای خدا» افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، در نمایشگاه «فقط برای خدا» که توسط وزارت فرهنگ سوریه، اداره کل فرهنگ دمشق، با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران و حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، روایت‌هایی از سلوک و رفتار سردار سلیمانی تصویرسازی شده است.

همچنین در نمایشگاه «روایت عشق» هم عکس‌هایی از مراسم تشییع میلیونی این شهید گرانقدر به نمایش در آمد.

نمایشگاه «روایت عشق» (عکس تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی) با حضور سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در سوریه، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل فرهنگ دمشق و رئیس فرهنگسرای کفرسوسه دمشق، افتتاح شد.

مجتبی اسدی رئیس حوزه هنری استان کرمان در این زمینه افتتاح نمایشگاه «فقط برای خدا» گفت: به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مجموعه پوستر فقط برای خدا؛ روایاتی از سلوک و مکتب ایشان در شهرهای مختلفی همچون دمشق، کرمان و مشهد به نمایش در آمد.

وی افزود: نمایشگاه مجموعه پوستر «فقط برای خدا» از ۶ ژانویه برابر ۱۷ دی‌، در فرهنگسرای «ابورمانه» در پایتخت سوریه با حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در سوریه و مدیرکل فرهنگ دمشق و جمعی از هنرمندان این کشور افتتاح شد و همزمان با این ایام در مقتل شهدای مقاومت در بغداد نیز این آثار اکران در معرض دید عموم قرار گرفت.

اسدی بیان کرد: مجموعه پوستر «فقط برای خدا» در شهر مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی و همچنین در کرمان در اداره کل ورزش و جوانان و نیز دادگستری به نمایش در می‌آید.

در هفته هنر انقلاب اسلامی با انتشار مجموعه پوستری در بستر فضای مجازی نگاه‌های بسیاری جذب روایت‌های کوتاهی از سیره و مکتب سیدالشهدای مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شد، مردی که حیات و مماتش «فقط برای خدا» بود، «فقط برای خدا».

مجموعه پوستر «فقط برای خدا» عرض ارادتی است از هنرمندان متعهد ایران اسلامی به سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی. این مجموعه پوستر را محمدرضا دوست محمدی طراحی کرده است و احمد ایزدی و آذر همتی پژوهش و ویراستاری خاطرات را بر عهده داشتند و امین زاده تقی نیز مدیر این پروژه بوده است.

مجموعه پوستر «فقط برای خدا» پس از انتشار در هفته هنر انقلاب اسلامی در فروردین امسال به زبان‌های انگلیسی، عربی، اردو، روسی و ترکی استانبولی ترجمه و در اختیار دوستداران سیدالشهدای مقاومت در سراسر جهان قرار گرفته است.

نمایشگاه مجموعه پوستر «فقط برای خدا» و نمایشگاه عکس «روایت عشق»  از ۶ ژانویه برابر ۱۷ دی‌، به مدت یک هفته در فرهنگسرای «ابورمانه» در پایتخت سوریه (دمشق) برپا خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.