شهردار مشهد با اشاره به اقدامات انجام شده برای احداث بوستان ۶۸ هکتاری حد فاصل شهرک شهید رجایی و باهنر، گفت: براین موضوع تاکید دارم که این بوستان که بخش زیادی از آن به کشاورزی شهری اختصاص خواهد یافت به عنوان قطب کشت محصولات ارگانیک شناخته شود.

پارک ۶۸ هکتاری شهرک شهید رجایی و باهنر مشهد قطب کشت محصولات ارگانیک می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا کلائی در بازدید از روند اقدامات دفاتر تسهیل گری محله بسکابادی، شهرک شهید باهنر و پروژه بوستان ۶۸ هکتاری شهرک شهید رجایی واقع در منطقه ۶، اظهار کرد: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا بخش‌هایی از بوستان ۶۸ هکتاری که قرار است به کشاورزی شهری اختصاص داده شود تا پایان سال آماده و برای کشت محصولات ارگانیک تحویل بهره‌بردار شود.

وی اضافه کرد: مهمترین هدف ما از ایجاد بوستان ۶۸ هکتاری در محدوده شهرک شهید رجایی و باهنر در کنار ایجاد فضای سبز تشویق شهروندان سایر نقاط شهر برای حضور در این منطقه و برقراری ارتباط میان متن و حاشیه است.
کلائی تصریح کرد: برهمین اساس این پارک باید به قطب تولید محصولات ارگانیک توسط خود شهروندان تبدیل شود و مردم آن را با این شاخص بشناسند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وی با بابیان اینکه برای تسهیل حضور مردم جهت استفاده از این بوستان ایجاد مسیرهای دسترسی مناسب در نظر گرفته شود، اظهارکرد: لذا اقدامات لازم برای طراحی و اجرای معابر درون بوستان و شبکه آبیاری در بخش کشاورزی شهری انجام و تا پایان امسال آماده بهره برداری شود.

شهردار مشهد درخصوص پیشنهادات دفتر تسهیل‌گری شهرک باهنر برای احداث بوستان، درمانگاه و پایانه اتوبوسرانی در این شهرک، گفت: در مجموع با این پیشنهادات موافق هستم، لذا سازمان بازآفرینی فضاهای شهری با همکاری شهرداری منطقه ۶ برای تامین زمین و طرح و نقشه‌های لازم اقدام کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.