برنامه تلویزیونی «نقش جهان» این هفته با موضوعات مختلفی همچون توقیف نفتکش کره‌ای در خلیج فارس تا حوادث ششم ژانویه در آمریکا، به صورت زنده روی آنتن شبکه افق می‌رود.

از توقیف نفتکش کره‌ای تا گذر یک ملت از «روزهای انگلیسی»

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، این هفته برنامه های متنوعی همچون «مهمات»،  مجموعه مستند «روزهای انگلیسی»، مجموعه «در برابر طوفان» و .... روی آنتن شبکه افق می رود که در ادامه مشروح آن را می خوانید.

از توقیف نفتکش کره‌ای تا حوادث ششم ژانویه آمریکا روی میز «نقش جهان»

برنامه تلویزیونی «نقش جهان» یکشنبه این هفته با موضوعات مختلفی همچون توقیف نفتکش کره‌ای در خلیج فارس تا حوادث ششم ژانویه در آمریکا، به صورت زنده روی آنتن شبکه افق می‌رود.


«نقش جهان» مجله خبری ـ تحلیلی شبکه افق سیماست که یکشنبه شب‌ها و با محوریت مرور و تحلیل رویدادهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در عرصه بین‌المللی پخش می‌شود.
این برنامه با تهیه‌کنندگی و سردبیری مهدی خانعلی‌زاده و اجرای سید وحید نمازی، شامل بخش‌های مختلفی همچون گفتگو با کارشناسان و آیتم‌هایی همچون استندآپ ترجمه، مجله‌خوانی، اینفوگرافیک زنده‌نمایی، ارتباط اینترنتی با صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف است.

در هر قسمت «نقش جهان» دو یا سه پرونده روز مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرند. موضوعاتی که در برنامه این هفته مطرح خواهند شد، توقیف نفتکش کره‌ای در خلیج فارس توسط ایران، ماجرای واکسن آمریکایی و شرکت فایزر و همچنین حوادث ششم ژانویه در آمریکا هستند.

«نقش جهان» ساعت ۲۲ به صورت زنده روی آنتن می‌رود و تکرار آن هم روز بعد ساعت ۱۴:۳۰ پخش می‌شود.

«مهمات» برای ورود به مرحله جدید

بیست و نهمین قسمت مجله تصویری «مهمات» با عنوان ورود به مرحله جدید، یکشنبه ۲۱ دی ماه از شبکه افق پخش می‌شود.



مجله تصویری مهمات با شیوه‌ای نو و نگاهی تحلیلی، دفاع مقدس مردم ایران را از منظرهای گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مورد بررسی قرار می‌دهد تا این مرحله از تاریخ معاصر را به خوبی به نسل چهارم انقلاب معرفی کند.

«ورود به مرحله جدید» عنوان بیست و نهمین قسمت این برنامه است که با حضور سرتیپ مرتضی قربانی، به بررسی عملیات کربلای ۵ و اتفاقات بعد از آن اختصاص دارد.

سیداحمدموسویان و سید صادق شهربانویی کارگردانی «مهمات» را بر عهده دارند.

این برنامه یکشنبه‌ها ساعت ۱۶ و تکرار آن ساعت ۹ روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود

گذر یک ملت از «روزهای انگلیسی»

مجموعه مستند «روزهای انگلیسی» با موضوع تاریخچه روابط ایران و انگلستان، در ۱۰ قسمت از شبکه افق پخش می‌شود.


رابطه ایران و انگلستان تاریخ پر فراز و نشیبی دارد و روزهای سیاه بسیاری را یادآوری می‌کند؛ روزهایی که دولت بریتانیا با هدف استعمار تمام و کمال ملت ایران، از هیچ دسیسته و توطئه‌ای فروگذار نبود.

مستند «روزهای انگلیسی» در مورد این ارتباط طولانی و استعماری ساخته شده است.

در هر قسمت از این مجموعه ۱۰ قسمتی، به مواردی که انگلستان در ارتباط با ایران به دخالت در امور داخلی کشورمان پرداخته اشاره شده است.

این مجموعه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۰ از شبکه افق پخش می‌شود

شبکه افق مخاطبانش را «در برابر طوفان» می‌نشاند

ششمین قسمت مجموعه «در برابر طوفان»، وقایع نگاری رویدادهای اجتماعی و سیاسی دوران شاه، یکشنبه ۲۱ دی ماه از شبکه افق پخش می شود.


تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران در دوران معاصر دارای فراز و نشیب های فراوانی است که شامل رویدادهای گوناگون در دوران حکومت رضاخان و محمدرضاشاه است.

مستند «در برابر طوفان» مجموعه ای است دربرگیرنده تصاویر و صداهای دیده و شنیده نشده ای از تاریخ معاصر کشورمان که در کنار هر یک، توضیحاتی نیز به فراخور ارائه می شود. استفاده از تصاویر آرشیوی رادیو و تلویزیون ملی ایران در زمان رژیم سابق و شبکه های خارجی و نیز گفتار متن ناصر طهماسب از جمله ویژگی های این مجموعه مستند به شمار می رود که خود، تاریخی مستند و تصویری از دوران حکومت چند ده ساله محمدرضا شاه محسوب می شود.

مهدی نقویان کارگردانی «در برابر طوفان» را بر عهده داشته که ششمین قسمت آن، یکشنبه ۲۱ دی ماه ساعت ۲۰ از شبکه افق پخش می شود.

تکرار این مستند را می توانید روز بعد ساعت ۶ از همین شبکه تماشا کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.