رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان مشهد با اشاره به اینکه حاشیه شهر جای دیدگاه منفعت طلبانه نیست، گفت: شهرداری باید به فکر درآمدهای پایدار شهری باشد تا دیگر به فکر سودآوری از پروژه هایی مانند حاشیه شهر نباشد و تراز صفر را مدنظر قرار دهد.

رونق حاشیه شهرمشهد  با دیدگاه منفعت طلبانه سازگار نیست

به گزارش قدس آنلاین، سعید سلگی با اشاره به اینکه حل معضل حاشیه نشینی در شهرها علاوه بر ساخت و ساز در این منطقه نیازمند توجه به اشتغال پایدار در روستاها و اشتغالزایی مبتنی بر درآمدزایی است، اظهار کرد:  امروز واقعا حاشیه نشینی از مهمترین مشکلات و معضلات کلانشهر مشهد بوده و آسیب های جبران ناپذیری مانند اعتیاد، فقر و غیره گریبان گیر حاشیه نشینان است.

وی افزود: بخش اصلی مهاجرت به حاشیه شهرها به دلیل کمبود اشتغال‌زایی، کارآفرینی و درآمد است که موجب مهاجرت مردم از روستاها به شهرها می شود.

رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر و با توجه به قیمت بالای زمین و همچنین مصالح ساخت و پروانه، قیمت تمام شده مسکن رقمی غیر قابل پذیرش است، بیان کرد: بنابراین بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر رعایت دقیق کیفیت و ساخت  اصولی و اقتصادی سود متناسب به سازندگان نیز اختصاص پیدا کند.

سلگی با اشاره به اینکه شهرداری و مسؤولین ذی‌ربط در استان و مرکز استان که متولیان ساماندهی حاشیه شهر هستند به هیچ وجه نباید دیدگاه منفعت طلبانه و اقتصادی به پروژه های حاشیه نشینی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی داشته باشند، افزود: همچنین باید یارانه های لازم را در این خصوص ارائه و در بودجه عمومی کشور مبلغی را به این محل اختصاص دهند. 

وی ادامه داد: به همین منظور دیدگاه منفعتی و سودآوری باید برداشته شود تا سازندگان و سرمایه گذاران در بازاری که رکود مسکن حاکم شده است بتوانند مشارکت کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.