مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: تاکنون عملیات حفاری ۱۷ کیلومتر از خط سوم این ناوگان انجام شده ‌است.

حفاری ۱۷ کیلومتر از خط سوم قطارشهری مشهد به پایان رسید

به گزارش قدس آنلاین، کیانوش کیامرز در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی دسترسی های جانبی و معماری و تاسیسات ایستگاه پایانه امام رضا (ع) خط سوم قطارشهری در جمع خبرنگاران افزود: انجام عملیات نازک کاری، معماری و راه‌اندازی ۱۷ کیلومتر، ۱۳۰ هزار میلیارد ریال هزینه دارد.
وی ادامه داد: برخی انتقاد می‌کنند که چرا یک دستگاه حفاری را از خط سوم می‌خواهیم به خط چهارم منتقل و عملیات حفاری خط سوم را متوقف کنیم، این اقدام برنامه‌ریزی شده ‌است و اگر حفاری ۱۰ کیلومتر باقیمانده این خط را آغاز کنیم آورده‌ای برای ما نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: دولت برای خطوط قطارشهری به صورت جداگانه بودجه می‌گذارد لذا اگر عملیات حفاری خط چهارم را آغاز کنیم اعتبار این خط را جذب می‌کنیم و با اجرای فاز اول این خط به طول پنج کیلومتر، می‌توانیم قطعه میانی شهر و دسترسی به هسته مرکزی شهر از طریق چهار خط مترو را کامل کنیم.
وی افزود: با آغاز حفاری خط چهارم، ادامه حفاری خط سوم با تاخیر هشت ماهه مواجه می‌شود اما بهترین راهکار برای جذب پول و شروع خط مهمتر و تکمیل قسمت میانی شهر، همین اقدام است.
کیامرز ادامه داد: خط سوم رها نشده و برنامه پولی و زمانی دارد، تامین ۱۳۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل بخش حفاری شده خط سوم حدود پنج سال طول می‌کشد لذا تاخیر چند ماهه در آغاز حفاری ادامه این خط، مشکلی برای این خط ایجاد نمی‌کند.
وی گفت: هفته آینده یکی از دو دستگاه حفار در خط سوم به خط چهارم منتقل خواهد شد و ادامه عملیات حفاری خط سوم از منطقه قاسم آباد و از ضلع امیریه نیز از سال آینده به صورت دستی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.