رهبران حزب دموکرات در کنگره آمریکا، به معاون رئیس جمهوری این کشور ۲۴ ساعت فرصت داده اند تا «دونالد ترامپ» را برکنار کند.

پنس ۲۴ ساعت فرصت دارد ترامپ را برکنار کند

قدس آنلاین:  دموکرات‌ها با تعیین ضرب‌الاجلی به «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا، ۲۴ ساعت مهلت داده‌اند که یا دونالد ترامپ را از مقام ریاست جمهوری برکنار کند یا آنکه مجلس نمایندگان طرح استیضاح او را به رای می‌گذارد.

در همین رابطه شب گذشته «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده در نامه‌ای خطاب به قانونگذاران نوشت که در هفته جاری، اعضای این مجلس نخست قطعنامه‌ای را به رأی می‌گذارند که در آن از «مایک پنس» معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه می‌خواهد تا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را پیش از ارائه طرح استیضاح از سمت خود برکنار کنند.

پلوسی در بخش دیگری از این نامه نوشت که مجلس نمایندگان آمریکا قرار است روز دوشنبه یا سه شنبه قطعنامه مزبور را به رأی بگذارد. در صورت عدم تصویب این قطعنامه، روز سه شنبه رأی گیری نهایی (استیضاح) انجام خواهد شد.

در این قطعنامه از مایک پنس خواسته می‌شود تا به اصلاحیه ۲۵ اُم قانون اساسی آمریکا استناد کند؛ اصلاحیه‌ای که به مایک پنس و اعضای کابینه ترامپ امکان می‌دهد تا در صورت [تشخیص] عدم توانایی رئیس جمهور برای انجام وظایف رسمی خود، وی را از این سمت برکنار کنند.

پلوسی در ادامه این نامه می‌افزاید که پس از طی شدن این پروسه، مجلس نمایندگان «به ارائه طرح استیضاح به صحن مجلس نمایندگان اقدام خواهد کرد».

گفتنی است که تا شامگاه یکشنبه به وقت محلی، ۲۱۰ تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا- حدود اکثریت اعضا- از طرح استیضاح ترامپ پشتیبانی کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.