اپل به بهانه حفظ محیط زیست شارژ را از آیفون‌های خود حذف کرده است.

اپل با حذف شارژر در آیفون ۱۲ چه قدر پس‌انداز می‌کند؟

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، به یاد بیاورید که با عرضه آیفون ۱۲ ، اپل اعلام کرد که جعبه گوشی‌های هوشمند جدید دیگر شامل هدفون و شارژر نخواهد بود.

دلایل اپل صریح است، لیزا جکسون ، معاون رئیس محیط زیست ، سیاست ها و ابتکارات اجتماعی در اپل ، در جریان رویداد راه اندازی آیفون گفت: مشتریان در حال حاضر بیش از ۷۰۰ میلیون هدفون لایتنینگ دارند و بسیاری از مشتریان به یک تجربه بی سیم منتقل شده‌اند. همچنین بیش از ۲ میلیارد آداپتور برقی اپل در جهان وجود دارد و این بدون احتساب میلیاردها مدل آداپتور دیگر است. ما این موارد را از جعبه آیفون خارج می‌کنیم که باعث کاهش انتشار کربن و جلوگیری از استخراج و استفاده از آن می‌شود.

با در نظر گرفتن موارد کمتر ، بسته بندی آیفون کوچکتر است. جکسون ادعا می کند که اپل می تواند تا ۷۰ درصد محصولات بیشتر را در یک مسیر حمل کالا جای دهد. "در مجموع، تغییراتی که ما برای آیفون ۱۲ ایجاد کرده‌ایم سالانه بیش از ۲ میلیون تن کربن را کاهش می‌دهد و به این معنی است که سالانه ۴۵۰،۰۰۰ اتومبیل از جاده‌ها حذف می‌شوند."

اخیراً ، شرکت تحقیقاتی معروف Counterpoint Research ، که شروع به انتشار اطلاعات در مورد هزینه اجزای مختلف محصولات الکترونیکی می کند ، هزینه آیفون ۱۲ را محاسبه کرد و اکنون این توضیح وجود دارد که می‌گوید از نظر بسته بندی و لوازم جانبی ، هر آیفون ۱۲ حدود ۴.۲ دلار نسبت به نسل قبلی آیفون ۱۱ ارزان تر است.

از یک طرف ، ۴.۲ دلار مبلغ ناچیزی است ، اما تنها در پایان سال گذشته ، کل محموله‌های گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۲ ، طبق گفته تحلیلگران ، در حدود ۶۳ میلیون عدد بوده است که در کل به اپل امکان پس انداز بیش از ۲۶۴ میلیون دلار را می‌دهد.

تحلیلگران با استناد به نظرسنجی های مختلفی که اپل انجام می‌دهد و همچنین با در نظر گرفتن روند کلی حفاظت از محیط زیست، می‌گویند در آینده، اپل کابل را هم از بسته بندی خارج خواهد کرد.

مینگ-چی کو تحلیلگر مشهور اپل گفت: انتظار نمی رود دوربین‌های اساساً جدیدی در گوشی‌های هوشمند اپل تا سال ۲۰۲۳ وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.