دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفت: در مسیر اجرای عدالت، برخورد با جرایم مفاسد و دفاع از حقوق عامه تحت تاثیر هیچ جریانی قرار نخواهیم گرفت.

در مسیر اجرای عدالت تحت تاثیر هیچ جریانی قرار نمی‌گیریم

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین درودی با اشاره به سیاست‌های قوه قضائیه در دوران تحول گفت: در دوران جدید مدیریت دستگاه قضایی مبارزه با مفاسد تشدید شده و هیچگونه خط قرمزی در این زمینه وجود ندارد و بر این اساس آیت الله رییسی این کار را از درون قوه آغاز کردند.

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی با اشاره به بخشنامه اخیر آیت الله رییسی در زمینه برخورد با مدیران متخلف دستگاه‌های اجرایی به ویژه در زمینه ترک فعل‌های مدیران  که منجر به آسیب به منافع عمومی شود، افزود: همانگونه که چندی پیش رئیس کل دادگستری استان اشاره کردند به دلیل ترک فعل برخی مدیران اجرایی، به ۱۲ مدیر تذکر داده شده و روند نظارت برحسن اجرای قانون به مثابه یک تکلیف قانونی به عنوان یک جریان مسلط، قائم به فرد نبوده و استمرار خواهد داشت.

درودی با تاکید بر اصل استقلال دستگاه قضایی با بیان اینکه عزم دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد و تخلفات مدیران اجرایی قائم به فرد نیست، گفت: این اصل خدشه ناپذیر به صورت برجسته مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس قوه قضائیه بوده و بر این اساس در مسیر اجرای عدالت، برخورد با جرایم مفاسدو دفاع از حقوق عامه تحت تاثیر هیچ جریانی قرار نخواهیم گرفت و انشالله فارغ از هرگونه هیاهویی به وظایف خود در چارچوب مبانی شرعی و موازین قانونی عمل خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون تعداد زیادی از مدیران از دستگاه‌های مختلف به دلیل عملکردشان به شعب گوناگون دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برای اخذ توضیحات دعوت و در موارد متعددی قرار قانونی و تامین مناسب صادر و پرونده هایی نیز در مرحله تحقیق تشکیل شده است. 
درودی با اشاره به جلسه سراسری دادستان‌های عمومی و انقلاب و روسای بخش‌های قضایی که چندی پیش و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد گفت: در این نشست از اقدامات مثبت دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و شهرستان‌هایی که در زمینه ارائه خدمات حقوقی مطلوب به ویژه در ایام کرونا و همچنین اجرای طرح غربالگری زندانیان که ضمنا موجب حل مشکلات تعداد زیادی از مددجویان و آزادی آنها پس از پذیرش تقاضای اعسار شده بود، تقدیر صورت پذیرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.