همزمان با افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان «هه بی» (Hebei) واقع در شمال چین، مقامات بهداشتی این کشور از قرنطینه برخی شهرهای این استان خبر دادند.

 یک شهر چین در قرنطینه ویروس ورژن اروپایی کووید ۱۹

قدس آنلاین: به گزارش  چاینا دیلی، مقامات استان «هه بی» روز دوشنبه اعلام کردند: نوع ویروسی که در این استان شمالی چین شیوع یافته از خارج از کشور آمده است و «بیمار صفر» قبل از ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر) وارد استان شده، اما چگونگی ورود ویروس همچنان یک راز است.

کارشناسان اعلام کردند کنترل شیوع کرونا در این استان به این مساله بستگی دارد که آیا تعداد موارد تایید شده جدید در دو هفته آینده روند نزولی بخود می‌گیرد یا نه؟

ردیابی منابع عفونت در حال انجام است اما برآوردهای اولیه نشان می دهد ویروس شیوع یافته در استان «هه بی» ممکن است از خارج از کشور منشاء گرفته باشد.  

«شی جیان» از مقامات مرکز پیشگیری و کنترل بیماری استان «هه بی» اعلام کرد: نتایج توالی ژن ویروس نشان می دهد که سویه ویروس به یک شاخه اروپایی تعلق دارد و هیچ ارتباطی با شیوع خانگی قبلی ندارد.

شناسایی ۱۰۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در چین

مقامات بهداشتی چین امروز دوشنبه از ثبت ۱۰۳ مورد جدید آلوده به ویروس کرونا در این کشور طی شبانه روز گذشته خبر دادند.

کمیسیون ملی بهداشت چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۸۵ مورد ابتلای محلی به ثبت رسیده است که بیشتر آن‌ها یعنی ۸۲ مورد در استان «هه بی» شناسایی شده اند، همچنین یک مورد در پکن و ۲ مورد هم در استان لیائو نینگ شناسایی شده اند.

۱۸ مورد از مجموع ۱۰۳ مورد جدید آلوده به ویروس کووید-۱۹ که در شبانه روز گذشته به ثبت رسیده است، افرادی هستند که از خارج وارد چین شده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.