امروزه به خاطر زیاد بودن دغدغه‌ی زندگی در کلان شهرها، اکثر ساکنین تهران تمایل به زندگی در شهرها یا شهرک‌های اطراف تهران را دارند.

بهترین شهرک های اطراف تهران برای سرمایه گذاری ملک کدامند؟

این شهرک‌های اطراف تهران آب و هوای خیلی متفاوتی دارند و به دور از هیاهو و دغدغه‌های زندگی شهری است. علاوه بر آن گزینۀ خوبی برای افرادی است که خانه‌های با متراژ بالا و قیمت مناسب می‌خواهند.

پس در ادامه به مقایسۀ خرید آپارتمان در تهران و شهرک‌های اطراف تهران خواهیم پرداخت.

مناسب‌ترین شهرک‌های اطراف تهران

پردیس، پرند، دماوند، بومهن، اندیشه و رودهن شهرک‌های مسکونی اطراف تهران هستند که برای سکونت انتخاب بسیار مناسبی است و آیندۀ خوبشان سبب استقبال سرمایه‌گذاران از خرید ملک در این شهرک‌ها شده است.

از بهترین شهرهای اطراف تهران هم می‌توان به شهریار اشاره کرد که یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای اطراف تهران است. شهریار شهری قدیمی است با باغ‌های فراوان و آب و هوای مناسب که ویلاهای شیک و زیبا با درختان میوه فراوانی که دارد محبوبیت زیادی بین خریداران دارد.

ملارد نیز از شهرهای صنعتی اطراف تهران است. به خاطر قدیمی بودن این شهر، با قدم زدن در آن خانه‌های ویلایی قدیمی‌ای می‌توان دید.

امتیازات و مزایای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های اطراف تهران

از امتیازات سرمایه‌گذاری و خرید واحد آپارتمانی در شهرک‌های اطراف تهران، به جز مواردی که ذکر شد مثل آب و هوا، به نظر می‌رسد نزدیک بودنش و دسترسی راحت آن به تهران از ویژگی‌های خوب زندگی در این شهرک‌های زیبا است.

بسیاری از تهرانی‌ها در این شهرک‌ها اقدام به خرید آپارتمان می‌کنند و با موج گرانی مسکن تهران کنار می‌آیند. همین سبب توسعۀ ساخت و ساز در شهرک‌های اطراف تهران و رونق خرید و فروش خانه شده است.

آیندۀ خرید ملک و سرمایه‌گذاری در شهرک‌های اطراف تهران

خرید خانه در شهرک‌های اطراف تهران از این جهت که تنوع بسیاری برای انتخاب خانه موردنظر دارد و مطمئنا با آینده‌ی خوبی روبه‌رو است، رونق زیادی دارد. همین باعث بهبود امکانات و راه‌های دسترسی به این شهرک‌ها شده است.

پردیس:

پردیس یکی از بهترین مناطق اطراف تهران برای زندگی از نظر خریداران آپارتمان است.

فاصلۀ کم پردیس تا تهران انگیزه‌ی افراد برای خرید آپارتمان را در پردیس را بیشتر هم کرده است. پارک فناوری پردیس در کنار شهر پردیس قرار دارد. در سال‌های اخیر به خاطر گرانی خانه در تهران، تقاضای خرید خانه در شهرهایی مثل پردیس و پرند بیشتر شده. البته میانگین قیمت‌های خانه از سال ۹۸ تا سال ۹۹ تغییرات زیادی داشته است.

بومهن:

بهترین فاز شهر پردیس، بومهن است. روستای بسیار سرسبز و زیبایی که در قدیم خانه‌هایی که در آن ساخته می‌شد ویلایی بود. ولی به خاطر آب و هوای خنک و خوبش، ساختن آپارتمان بیشتر رونق یافت.

اندیشه:

هزینه‌ی خرید مسکن در اندیشه کمتر از تهران است و در سال‌های اخیر امکانات رفاهی زیادی در این منطقه به وجود آمد.

فاز یک اندیشه بهترین فاز آن محسوب می‌شود. در سال ۹۸ با بودجه ی نزدیک به ۳۰۰ میلیون می‌شد، خانه‌ای تقریبا ۶۰ متری را خریداری کرد.

رودهن:

طبیعت ویژه‌ی رودهن باعث شده است که طرفداران بسیاری برای خرید ملک داشته باشد.

پرند:

پرند شهرک پرطرفدار دیگری در اطراف تهران است.

افرادی که خواستار خرید آپارتمان در حومه تهران هستند، می‌توانند با خرید آپارتمان در پرند به خواسته‌ی خود برسند. در پرند آرزوی داشتن خانه‌ای که ممکن است در تهران غیرقابل تصور باشد، به حقیقت می‌پیوندد.

معایب زندگی در شهرک‌های اطراف تهران

سطح رفاه این مناطق پایین است و به علت داشتن طرفداران زیاد طبیعتا بازار ملک رشد خوبی خواهد داشت. ولی الان سطح رفاه آن نسبت به تهران پایین است و رضایتمندی از سکونت را کمی چالش‌برانگیز می‌کند.

اگر در تهران شاغلید، باید مسئلۀ رفت و آمد خود از این شهرک‌ها به تهران را هم در نظر بگیرید.

کم بودن هزینه‌های زندگی در این شهرک‌ها و آرام و خوش آب و هوا بودن آن‌ها با داشتن این مشکلاتی مثل دوری از محل کار قابل قیاس هستند و شما باید بر اساس اولویت‌های خود بین زندگی در تهران و خرید خانه در شهرک‌های اطراف تهران انتخاب کنید.

بودجه‌ی لازم برای خرید ملک در شهرک‌های اطراف تهران

در راستای حمایت از ساخت‌وساز در حومۀ تهران و کمک به سازندگان، بانک‌ها وام‌ با سود مناسب و پایین را در اختیار سازندگان قرار می‌دهند. بنابراین غالب آپارتمان‌ها در حومه تهران دارای وام هستند. از این رو بخش اعظم قیمت آپارتمان طی چند سال به صورت اقساطی پرداخت می‌شود.

با این که قیمت آپارتمان در این شهرک‌های اطراف تهران در نقاط مختلف، متفاوت است ولی باز هم گران‌ترین خانه‌هایش معادل ارزان‌ترین خانه‌های تهران است.

با کمک مشاورین املاک ۲نبش می‌توانید با قیمت این شهرک‌ها بیشتر آشنا شوید و برای خرید واحد آپارتمانی تصمیم بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    5 5
    آینده پرند از همه این شهر هایی که گفتید بهتره. وجود سرزمین ایرانیان و هم جواری با فرودگاه بین المللی میتونه رشد خیلی زیادی توی این شهر از لحاظ توریستی و اقتصادی داشته باشه
    • دلین ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      اندیشه خیلی بهتره ... هم امکانات رفاهیش بهتره و هم مثل پرند شلوغ نیست فاز سه اندیشه عالیه
  • ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 0
    اندیشه و پرند و پردیس ... حیف پول ک ادم بره اونجا خرید کنه منطقه ۱۸ تهران شرف داره به اینجاها