لید: رزومه نویسان باتجربه برای نحوه نوشتن رزومه انگلیسی کاری بمنظور ساخت رزومه انگلیسی بین المللی نکات مهمی را رعایت میکنند که قصد داریم در این مقاله به مهمترین آنها اشاره کنیم.

نحوه ساخت و نوشتن رزومه انگلیسی کاری از زبان رزومه نویسان

نحوه نوشتن رزومه انگلیسی چه برای کار و چه برای تحصیل همیشه برای شاغلین دغدغه بوده است چرا که ساخت یک رزومه انگلیسی نکات زیادی را دربر دارد و رعایت تمام این نکات کار آسانی نیست. البته رزومه نویسان توصیه میکنند که چنانچه قصد جدی برای همکاری با دانشگاه ها و شرکتهای بین المللی دارید حتما از یک رزومه نویس باتجربه کمک و یا مشاوره بگیرید. بعنوان مثال میتوانید با مراجعه به صفحه نحوه نوشتن رزومه انگلیسی به جدیدترین تکنیکها و ترفندهای رزومه نویسی بطور رایگان دسترسی داشته باشید و از خدمات نگارش رزومه انگلیسی مرکز رزومه نگاری رزومه پرو «resumepro.ir» نیز استفاده کنید. نکات نحوه نوشتن رزومه کاری بین المللی عبارتند از :

۱- جزئیات آدرس تماستان را بروز رسانی کنید.

در صورت فعالیت در زمینه خاص، نشانی وب سایت و لینک آن و یا پورتفولیوی آنلاین تان را وارد کنید. مطمئن شوید که اطلاعات وارد شده تان درست و به روز شده باشد زیرا این اطلاعات جزو اولین چیزهایی هستند که کارفرماها میبینند پس قید کردن اطلاعات تماس را میتوان جزو مهمترین آیتمهای نحوه نوشتن رزومه انگلیسی کاری برشمرد.

  • نام کامل

  • نشانی

  • شماره تلفن

  • نشانی ایمیل شخصی

۲- بهترین مقدمه را برای رزومه تان بنویسید.

مقدمه رزومه انگلیسی تان نقش مهمی در معرفی شما به کارفرمایان دارد و نخستین تاثیر مثبت و تعیین کننده را ایفا می نماید. نحوه شروع رزومه نویسی شما به چند عامل بستگی دارد، این عوامل عبارتند از:

  • در چه بخشی از یک صنعت مشغول به کارید؟ (به عنوان مثال ممکن است نیاز به نوشتن رزومه ای هدف دار در خصوص ارائه خدمات به مشتری داشته باشید).

  • شغل تان در چه سطحی قرار دارد؟

  • آیا شما فردی تازه کارید یا در کارتان ورزیده و حرفه ای هستید؟

  • آیا در وضعیت تغییر شغل بسر می برید؟

  • سطح متناسب تشریفات اداری (بعنوان مثال رزومه ای " درباره من" برای بعضی مشاغل ممکن است خیلی غیر رسمی باشد)

  • نحوه نوشتن رزومه انگلیسی از سایت رزومه پرو

۳- دستاوردهای حاصل از تجربیات شغلی تان را ذکر کنید.

تجربیات کاری، قلب و روح رزومه تان است. این بخش بایستی در صدر رزومه تان بیاید. مهمترین چیزی که بایستی در نحوه نوشتن رزومه انگلیسی کاری بدانید جهت بخشیدن به سمت و سوی کارتان است. بعلاوه، بایستی به مدیر منابع انسانی ثابت کنید که شما سرآمدتر از فردی هستید که کار را در حد رفع تکلیف انجام می دهد. شما  کسی هستید که انگیزه کافی برای انجام کارهای بیشتر را دارد و بایستی این موضوع را برای آنها جا بیاندازید. اگر در نوشتن دستاوردهای حاصل از تجربیات شغلی خود با مشکل مواجه هستید میتوانید از رزومه نویسان باتجربه مرکز رزومه نگاری «رزومه پرو» کمک بگیرید.

۴- بخش آموزشی رزومه تان را بدرستی ارائه دهید.

جا دهی، اندازه و محتویات قسمت آموزشی رزومه تان با توجه به آخرین دوره های آموزشی که دیده اید تغییر می کند. با ارائه صحیح سوابق آموزشی تان قادربه ساخت رزومه انگلیسی موفقی از خود می باشید.

۵- بخش مهارت های کاری را مناسب و حساب شده بنویسید.

این بخش بایستی جزء هدف گذاری های مهم شما در کاری باشد که اینک به آن مشغولید و شامل بهترین مهارت های کاری شما در صنعت است. به هر حال تفکر درباره مهارت های قابل انتقال موضوع با ارزشی است که در صنعت بدان ارج می نهند. اگر در نوشتن مهارتهای شغلی خود با مشکل مواجه هستید میتوانید از رزومه نویسان باتجربه مرکز رزومه نگاری «رزومه پرو» کمک بگیرید.

۶- جزئیات مربوط به کار صنعتی و گواهینامه های دریافتی تان را بیاورید.

گنجاندن دستاوردهای شغلی و گواهینامه ها در هنگام نگارش و ساخت رزومه انگلیسی، درخواست شغلی تان رابه مراتب قابل پذیرش تر می سازد. اطمینان حاصل کنید که موارد مذکور تنها برای موقعیتی که خواستار کار در آن بخش هستید، وارد شده باشند. مثال هایی در ذیل آورده شده است:

  • گواهینامه ها و جوازها

  • انتشارات

  • وابستگی های حرفه ای

  • عضویت های شغلی

  • جوائز و تشخیص صلاحیت های شغلی

۷- در برگه درخواست از مرجع نویسی پرهیز کنید.

یکی از مواردی که در نحوه نوشتن رزومه انگلیسی باید بدانید این است که بدون قید رفرنسها هم مطمئن باشید که کارتان پیش می رود و نیازی به نوشتن آن نیست. با درج منابع و رفرنسها فضای رزومه تان با این کار بیهوده اشغال می شود. می توانید فقط به جمله « references available upon request » بسنده کنید. مدیران منابع انسانی این موضوع را اشتباه مبتدیان می نامند، بنابراین از حذف کلی آن احساس آسودگی کنید.

۸- رزومه تان را در یک یا دوصفحه تنظیم کنید.

رزومه نویسان در نحوه نوشتن رزومه کاری اکیدا توصیه میکنند که هنگامی که افرادی برای پر کردن یک صفحه از جنبه های مثبت خود با مشکل روبرو هستند، دیگران با این قضیه مشکلی ندارند. برای تازه کارها و کسانی با سوابق و کلاس کاری متوسط، رزومه انگلیسی ۱ صفحه ای معمولی ترین طول رزومه نویسی است. برای افرادی با سوابق کاری زیاد و مهارت های بیشتر که نمی توانند از رزومه شان بیشتر بکاهند، رزومه دو صفحه ای مناسب است. رزومه سه یا چهار صفحه ای  منحصر به استادان دانشگاه با مقالات چاپ شده بالا و مدیران اجرایی می باشد. اگر در اینباره با مشکل مواجه هستید میتوانید از رزومه نویسان باتجربه مرکز رزومه نگاری «رزومه پرو» کمک بگیرید.

۹- برجسته سازی سوابق کاری

اگر تجربیات حرفه ای زیادی دارید و این مورد جزء نقطه قوت کاری شما محسوب می شود، این قسمت را در بالای بخش آموزشی بنویسید. از طرف دیگر اگر تازه فارغ التحصیل شدید و تجربه کاری ارتباط با صنعت دارید، این مورد را در بالاترین قسمت بیاورید. این نکته را میتوان یکی از نکات مهم نحوه نوشتن رزومه کاری بین المللی دانست. اگر با آوردن تمامی اطلاعات تان در یک صفحه با مشکل مواجه هستید میتوانید از رزومه نویسان باتجربه مرکز رزومه نگاری «رزومه پرو» کمک بگیرید. علاوه بر این، استفاده از قالب رزومه انگلیسی با دو ستون، در مرتب سازی مهارت هایتان و بخش های آموزشی به شما کمک می کند تا نظر مدیران منابع انسانی را به سمت خود جلب کنید.

۱۰- از قالب زمانی معکوس استفاده کنید.

آخرین نکته نحوه نوشتن رزومه کاری این است که بدانید بیشتر دپارتمان های منابع انسانی از قالب رزومه زمانی معکوس استفاده می کنند تا تجربیات کاری تان را از جدیدترین موارد تا قدیمی ترین آنها فهرست بندی کنند. به طور ساده جدیدترین تجربیات کاریتان که ( احتمالا) مرتبط ترین آنهاست را اول جای دهید تا بیشترین تاثیر را بر مدیران منابع انسانی بگذارد. در موارد استثنایی، قالب رزومه های کاری برای نوشتن رزومه های مبتنی بر مهارت بهترین است. بسیاری از افراد از نسخه تکی رزومه شان استفاده کرده و آنرا هر کجا ارائه می دهند. این کار ایده آلی نیست، زیرا نقش های شغلی غالبا تغییر می کنند. در آخر توصیه میکنیم که با مراجعه به صفحه نمونه رزومه کاری انگلیسی، نمونه رزومه های بین المللی را الگوی نگارش رزومه نویسی خود قرار دهید. این نمونه رزومه ها دارای استانداردهای بین المللی هستند و در مرکز رزومه نگاری رزومه پرو تدوین و طراحی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.