نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود سامانه شفاف آماری شناسایی خانه های خالی و اجرای مالیات بر آنها را زمان بر کرده است.

 اجرای مالیات بر خانه های خالی معطل سامانه شفاف آماری

علی آذری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی عدم اجرای  طرح مالیات بر خانه های خالی نبود سامانه شفاف آمار  برای شناسایی کامل و جامع این واحد ها بویژه در شهرهای بزرگ نظیر مشهد است.

وی تصریح کرد:  ماهیت مالیات بر خانه های خالی ایجاد عدالت در سطح جامعه است اما متاسفانه چون ساختار درستی در این موضوع نداریم نمی توانیم این عدالت مالی را تضمین کنیم از این رو باید اصلاحات ساختاری بویژه در موضوع سامانه آماری صورت بگیرد زیرا در حال حاضر ارگان ها و سازمان های مختلفی نظیر مرکز آمار ایران، سازمان ثبت احوال و سازمان ثبت اسناد ، اقدام به ارائه آمار می کنند که منجر به تداخل آماری  در این زمینه می شود.

نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت:  این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰نیز در حال بررسی است تا سامانه جامعی در مورد آمار خانه های خالی و شناسایی آنها  تعریف شود و مطالعات برای طراحی سامانه آمار احوال و املاک در این کمیسیون آغاز شده است و به محض تکمیل اطلاع رسانی خواهد شد.  

وی درپاسخ به این مساله که رانت های انبوه سازان و برخی بانک های خصوصی که واحد های خالی زیادی دارند مانع از اجرای این طرح می شود ، نیز گفت: درباره این موضوع به طور قاطع نمی توان اظهار نظر کرد  زیرا از زمانی که اجرای این قانون در کشور شکل بگیرد برای همه به صورت یکسان اجرا خواهد شد و فرقی بین انبوه ساز و یک فرد معمولی وجود نخواهد داشت .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.