تاریخ نگار اسرائیلی به افشای انواع مجازات و شکنجه‌هایی می‌پردازد که رژیم صهیونیستی در دوره حکومت نظامی خود در حق فلسطینیان داخل فلسطین بین سال‌های ۱۹۴۸ تا پایان ۱۹۶۶ روا داشت.

گزارشی از انواع مجازات‌های فلسطینیان در دوره حکومت نظامی رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، به نوشته روزنامه القدس العربی، آدم راز، تاریخ نگار اسرائیلی و متخصص در مطالعات دوره حکومت نظامی رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین در گزارشی که در روزنامه "هاآرتص" منتشر شده، می‌گوید، اقدامات متجاوزانه و هدفمند رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در دوره کنونی عقبه دارد و شروع آن به زمان اشغالگری دولت این رژیم در سال ۱۹۴۸ برمی‌گردد. ریشه جنایت‌هایی که اکنون رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین مرتکب می‌شود مثل تیراندازی به مرد فلسطینی که فقط به دنبال حفظ دستگاه ژنراتور برق خود بود، بسیار قدیمی است و به دوره حکومت نظامی این رژیم بر فلسطینیان داخل این سرزمین در دو دهه نخست پس از اشغالگری برمی‌گردد.

وی با استناد به آرشیوهایی که دولت صهیونیستی اجازه مشاهده آنها را داده، می‌گوید، در طول ۱۸ سال اول اشغالگری ۸۵ درصد فلسطینیان تحت حکومت نظامی وحشیانه قرار گرفتند. آنها علاوه بر تهدید، اخاذی و ایجاد رعب و حشت، بدون دریافت مجوز از فرماندار نظامی حق ترک منازل و حق انتقال محل اقامت را نداشتند و از تشکیل گروه‌های سیاسی و مدنی منع شده بودند و بعضی از مناطقی که قبلا مسکونی بودند، هم بسته شدند. تاریخ این دوره مسلما از ذهن اسرائیلی‌ها پاک شده اما همواره به عنوان بخش جدایی ناپذیر از یاد و خاطره ملت فلسطین در داخل این سرزمین باقی خواهد ماند.

راز گفت، دموکراسی اسرائیلی برای فلسطینی‌هایی که تحت این حکومت نظامی سر می‌کردند، اساسا با دموکراسی که برای خود اسرائیلی‌ها وجود داشت، متفاوت بود.

در میان اسناد بایگانی که راز در مطالعاتش به آنها استناد کرده، نامه‌ای از یهوشع بالمون، مشاور امور عربی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رهبری حکومت نظامی وجود دارد که در آن اعلام کرده، مسوولان حکومتی در منطقه مثلث در جریان تحقیقات از شهروندان عرب فلسطین به صورت غیرقانونی اعمال فشار و آنها را تهدید می‌کنند و سگ‌ها به سمت آنها پارس می‌کنند.

راز همچنین می‌گوید، آزار و اذیت فلسطینی‌ها از زن و مرد گرفته تا کودکان فلسطینی آن هم به طرق مختلف مثل ایجاد رعب و وحشت، تیراندازی، ممانعت از ادای نماز از سرگرمی‌های سربازان اسرائیلی بود. مسوولان حکومت نظامی کشاورزان فلسطینی را اذیت کرده و محصولات آنها را نابود و دائما آنها را توبیخ می‌کردند و فلسطینی‌ها را تهدید می‌کردند که در انتخابات باید به کاندیداهایی که فرماندار نظامی گفته، رای دهند.

او در ادامه می‌گوید، جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تمامی نداشت و براساس گزارش "ائتلاف یهودی - عربی برای صلح" در سال ۱۹۵۸ بسیاری از شکایت‌هایی که فلسطینی‌ها ارائه می‌کردند به خاطر پیگردها، تهدیدات و اعمال فشار از سوی حکومت بی‌نام و نشان بودند.

وی گفت، رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرده از انتشار عملیات آزار و اذیت فلسطینی‌ها در سطح جهان و میان اسرائیلی‌ها ممانعت کند چرا که این اقدام  را علیه امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند.

این تاریخ نگار اسرائیلی در پایان گفت، دوره حکومت نظامی ده‌ها سال پیش پایان یافت اما روح آن همچنان در اراضی اشغالی و مناطقی که در سال ۱۹۶۷ اشغال شدند، باقی است. در آن زمان برای نظارت و کنترل بر شهروندان عرب فلسطین در داخل خط قرمز از حکومت نظامی استفاده کردند و اکنون هم همین کار را پلیس در حق غیرنظامیان فلسطین در کرانه باختری انجام می‌دهد و یک وجه مشترک دیگر هم وجود دارد و آن اینکه هم در گذشته و هم در حال حاضر اکثر اسرائیلی‌ها تسلیم می‌شوند و در برابر جنایات انجام شده، سکوت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.