وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم چند شخص و نهاد اوکراینی به اتهام همدستی با یک شبکه روسی و دخالت در انتخابات ایالات متحده خبر داد.

آمریکا چند فرد و نهاد اوکراینی را به اتهام دخالت در انتخابات تحریم کرد

به گزارش قدس آنلاین، آمریکا هفت شخص و چهار نهاد اوکراینی را به اتهام دخالت در انتخابات ایالات متحده تحریم کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وزارت خزانه داری ایالات متحده غروب دوشنبه به وقت تهران اعلام کرد که هفت اوکراینی و چهار نهاد اوکراینی را به دلیل دخالت در انتخابات آمریکا تحریم کرده است.

در اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که مقامات «اولکساندر دوبینسکی»، «دیمیترو ولدیمیرویچ کووالچوک» ، «کنستانتین کولیک»، «اولکساندر اونیشچنکو»، «آنتون اولکساندروویچ سیموننکو»، «آندری تلیژنکو» و«پترو آناتولیویویچ ژوراول» و همچنین چند وبگاه و گروه رسانه ای را هدف تحریم‌های خود قرار داده است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز در این زمینه نوشت که وزارت خزانه داری آمریکا مدعی ارتباط این افراد با یک شبکه  روی شده است. برخی از افراد تحریم شده اوکراینی از مقامات سابق این کشور هستند.

 روسیه بارها دخالت در امور آمریکا به ویژه انتخابات این کشور را رد کرده است.مقام‌های آمریکایی از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ ، بارها روسیه را به دخالت در انتخابات این کشور متهم کرده و پس از آن نیز با متهم کردن مسکو به فعالیت‌های سایبری خطرناک، تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کرده‌اند.

الحاق کریمه به مسکو، ادعای حمله روسیه به اوکراین و طرح اتهام مداخله روسیه در انتخابات آمریکا از جمله بهانه‌هایی بوده که ایالات متحده برای تحریم روسیه از آن استفاده کرده است و این در حالی است که مقام‌های روس بارها تأکید کرده‌اند  تحریم‌های آمریکا، یک سیاست مخرب است و به روابط دو کشور خدشه وارد خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.