گیلان -معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سرطان معده یکی از سرطان های شایع کشور و استان است گفت: لازم است مردم از مصرف غذاهای دارای نیترات‌ مثل ماهی دودی پرهیز کنند.

سرطان معده یکی از سرطان های شایع در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ،آبتین حیدرزاده با بیان اینکه رژیم غذایی در کشور ما از دو رژیم مدیترانه ای و جنوب اروپا ترکیب شده است گفت: رژیم غذایی در کشور ما ترکیب از این دو رژیم است البته رژیم مدیترانه ای بدون الکل در کشور ما بیشتر رایج است.

وی با تاکید بر اینکه تغذیه سالم و درست می تواند سیستم ایمنی بدن را قدرتمند کند و در برابر عوامل میکروبی و ویروسی مقاوم کند گفت: تغذیه سالم در پیشگیری از بسیاری بیماری ها از جمله کرونا موثر است.

حیدرزاده استفاده بیش از اندازه نمک و روغن در غذاها را یکی از علل گسترش بیماری ها عنوان کرد و گفت: تغذیه گیلان به جز غذاهایی که از شوری بالایی برخوردار هستند، در مجموع تغذیه ای سالم است.

وی با بیان اینکه تغذیه سالم موجب پیشگیری از بسیاری بیماری ها خواهد شد ادامه داد:۳۰ تا ۵۰ درصد بیماری های شایع که موجب مرگ و میر می شوند با تغذیه مناسب قابل پیشگیری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.