مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در شش ماهه اول سال جاری مبلغ ۱۷۷ میلیارد ریال از اعتبارات این اداره به درمان بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان اختصاص یافت.

 اختصاص ۱۷۷میلیارد به درمان بیماری کرونا در  خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی، علیرضارمزی گفت: با پرداخت ۱۱۸۳ میلیارد تومان بخش عمده ای از مطالبات سنوات گذشته بیمه سلامت به موسسات طرف قرارداد  استان تسویه شده است.

وی افزود:با تخصیص و پرداخت این مبلغ عملا تمام مطالبات بخش دانشگاهی و غیر دانشگاهی  مربوط به سال های ۹۶ و ۹۷ ، همچنین مطالبات بخش غیر دانشگاهی سال ۱۳۹۸ نیز تسویه کامل و در بخش دانشگاهی سال۹۸ لغایت آذر و بخشی از دی ماه تسویه و پرداخت شد. همچنین مطالبات  بخش غیر دانشگاهی در سال۱۳۹۹ نیز لغایت مرداد ماه و در بخش دانشگاهی لغایت اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ تسویه و پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی تصریح کرد: این پرداخت ها در نوع خود در سازمان بیمه سلامت ایران کم نظیر بوده است که با تلاش مدیران ارشد این سازمان میسر شد و توانست  در دوران شیوع بیماری کرونا عامل مهمی در پشتیبانی  ارائه خدمات در مراکز درمانی به بیماران کرونایی باشد.

وی در خصوص آزمون ارزیابی وسع نیز افزود: یکی از مهمترین اقدامات سازمان بیمه سلامت ایران در دوران شیوع و همه گیری بیماری کرونا که براساس آخرین مصوبات شورای ملی مبارزه با بیماری کرونا صورت گرفت حذف آزمون ارزیابی وسع برای متقاضیان دفترچه بیمه سلامت همگانی بود. از این رو  بر اساس دستور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت آزمون مذکور فعلا تا پایان سال و بنا به قولی تا پایان شیوع بیماری کرونا  حذف خواهد شد و متقاضیان دریافت دفترچه بیمه سلامت همگانی  بدون آزمون ارزیابی وسع دفترچه بیمه سلامت همگانی رایگان را دریافت می نمایند.

رمزی با بیان اینکه  در حال حاضر از جمعیت ۶میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی بالغ بر ۱میلیون و ۱۷۶ هزار نفر از صندوق خدمات سازمان بیمه سلامت ایران بهره مند هستند، گفت: قرارداد بیمه درمان اتباع و مهاجرین خارجی، با  عنایت به توافقات صورت گرفته ، بین وزارت کشور ،کمیساریای عالی پناهندگان وبیمه سلامت ایران برای پناهندگان افغانستانی و عراقی تحت سه عنوان اتباع خارجی آسیب پذیر ، اتباع بیماران خاص و غیر آسیب پذیر خدمات بیمه ای انجام می شود که این افراد پس از معرفی در گروه های آسیب پذیر و خاص بصورت رایگان و در گروه غیر آسیب پذیر با پرداخت حق بیمه مصوب در صندوق سایر اقشار از پوشش بیمه سلامت برخوردار می شوند.  این طرح در استان خراسان رضوی  با همکاری ادارات کل امور اتباع،کمیساریای عالی پناهندگان و بیمه سلامت در مورخه ۹ /۰۹/۹۴  آغاز و کماکان ادامه دارد و تا کنون تعداد  ۱۹۴۰۲ نفر از اتباع خارجی استان خراسان رضوی از خدمات بیمه ای این سازمان بهره مند گردیده اند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی همچنین گفت: در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۷۷ میلیارد ریال از اعتبارات اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی به درمان بیماری کووید ۱۹ در بیمارستانهای استان اختصاص یافت.

رمزی در خصوص در تعهد قرار  گرفتن داروهای های رمدسیور و فاویپیراویر که داروهای درمانی بیماری کرونا می باشند نیز گفت:از آبان ماه سالجاری و با توجه به مصوبات شورای عالی بیمه سلامت این دو دارو  صرفا برای بیماران بستری مبتلا به کرونا در تعهد سازمان بیمه سلامت ایران است و پیش بینی می شود هزینه های ایجادی پوشش این داروها در سطح استان ماهانه  در حدود۷ میلیارد و ۲۸۰میلیون تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: از این رو  در هر ۲۴ساعت بالغ بر ۲میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان هزینه درمان بیمه شدگان برای اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی ایجاد می شود به گونه ای که در هر ۲۴ساعت حدود ۳۰ هزار  بار مراجعه به مراکز درمانی استان صورت می پذیرد.

رمزی افزود: بررسی های آماری نشان می دهد ۹۰درصد مطب ها و ۹۷ درصد داروخانه ها،آزمایشگاهها و پرتوپزشکی های استان به سامانه های الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران متصل شده و خدمات خود را بصورت الکترونیک به بیماران و بیمه شدگان ارائه می نمایند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی تصریح کرد:از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان آذر ماه نسبت ویزیت الکترونیک به کل ویزیت کاغذی از ۴/۵ درصد در ابتدای شروع طرح به ۴/۶۸ درصد تاپایان آذر ماه رسیده است که رشد ۶۳ درصدی تولید نسخ الکترونیک در مطب ها ی طرف قرارداد را نشان می دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.