دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: با کاهش نرخ دلار و هجوم دلالان برای معاملات غیرقانونی ارز در خیابان امام خمینی (ره) مشهد، مقابله با آنان افزایش یافته و روشهای آن نیز تغییر کرده است.

شیوه مقابله با دلالان ارز در مشهد تغییر کرد

به گزارش قدس آنلاین، رسول فرزادفر  افزود: نرخ دلار از مدتی قبل میل به کاهش پیدا کرده بود اما با مقاومت دلالان در بازار و عدم تزریق دلار به میزان لازم نسبت به کاهش مقاومت نشان داد.

وی ادامه داد: طی چند روز اخیر با انتشار اخبار مثبت سیاسی، انتظارات غیرتورمی در بازار ایجاد شد و مصاحبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رییس بانک مرکزی پیرامون این موضوع کاهش نرخ ارز را افزایش داد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: این امر باعث هجوم دلالان به بازار غیررسمی ارز در مشهد شد اما از آنجا که ارز همراه دلالان کمتر از ۱۰ هزار یورو و سایر ارزهای معادل آن است هنگام دستگیری آنان طبق شیوه‌نامه مربوط به "تامین میزان ارز قابل حمل، نگهداری و مبادله در داخل کشور" تبرئه می‌شوند.

وی افزود: دلالان با آگاهی از این شیوه‌نامه، ارز کمتری همراه خود دارند و چون زمان دستگیری، ارز همراه آنان کمتر از میزان مجاز است، خرید و فروش آنان نیز احراز نمی‌شود و در نهایت تبرئه می‌گردند.

فرزادفر ادامه داد: در تغییر روش نظارت بر این بخش، افراد فعال در بازار غیررسمی ارز و کسانی که اشتهار به خرید و فروش غیرقانونی ارز دارند، در طول انجام معاملات یک هفته تا ۱۰ روز زیر نظر قرار گرفته و شناسایی می‌شوند و پس از اثبات اشتهار آنان، حین خرید و فروش دستگیر می‌شوند.

وی گفت: تاکنون چند پرونده برای افراد فعال در بازار غیررسمی ارز در مشهد تشکیل و به تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ارسال شده است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.