پیش از این آکادمی هنرهای چین در "هانگژو" گفته بود عواملی مانند "داشتن ظاهری زیبا" و "تمرکز بیش از حد بر ظاهر" می‌تواند به صوت ناخواسته توجه جنسی مردان را جلب کند.

آگهی جنجال برانگیز یک دستمال آرایش پاک کن در چین

کارخانه چینی تولید کننده دستمال‌های مرطوب پاک‌کننده آرایشبا حذف یک آگهی بازرگانی از مردم معذرت خواست. این آگهی موجب خشم قربانیان  آزار و اذیت های خیابانی در چین شده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از "بی‌بی‌سی"، آگهی شرکت "پیورکاتن" که در چین "وایرال" شده است، زنی را نشان می‌دهد که با پاک کردن آرایش خود در خیابان مرد مزاحم و تعقیب کننده‌اش را می‌ترساند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی با محکوم کردن این آگهی می‌گویند این تبلیغ باعث می‌شود تا زنان برای جلب توجهات جنسی ناخواسته به سمت خودشان مقصر قلمداد شوند.

برخی دیگر نیز می‌گویند این آگهی زنان را بدون آرایش جذاب نمی داند و این موضوع توهین‌آمیز است.

تصویر حذف شده از آگهی بازرگانی دستمال مرطوب  پاک‌کننده آرایش- در این تبلیغ زنی برای ترساندن مزاحم خیابانی آرایش خود را با دستمال مرطوب پاک می‌کند/ عکس: WEIBO

آگهی جنجال برانگیز یک دستمال آرایش پاک کن در چین/ منتقدان: تیعیض و توهین جنسیتی است

یک نفر در بستر میکروبلاگ "ویبو" نوشت: تبلیغ تجاری می‌سازند که زنان را می‌ترساند یا به آنها صدمه می‌زند. آیا آنها مشکلات ذهنی دارند؟

"وایبو" در کشور چین به‌عنوان جایگزینی برای توییتر و فیسبوک شناخته می‌شود.

درخواست محصولات پنبه‌ای این شرکت با واکنش شدید و سریع در فضای آنلاین دنبال شد.

"پیورکاتن" شرکت آگهی دهنده این دستمال‌ها در صفحه وایبو خود و در دو پست جداگانه معذرت‌خواهی کرد و گفت که از تکرار اتفاقات مشابه در آینده جلوگیری خواهد کرد. آنها همچنین این آگهی را از صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی حذف کردند. اگر چه این آگهی تا زمان حذف به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده و به اشتراک گذاشته شد.

در این کلیپ  26 ثانیه‌ای مردی مشکوک و خطرناک، زن جوانی را که به تنهایی در خیابانی تاریک راه می‌رود تعقیب می‌کند.

این زن کمی بعد با دستمال‌ مرطوب شروع به پاک‌کردن آرایش خود می‌کند و زمانی که مرد مزاحم از پشت دست او را می‌گیرد، با صورتی بدون آرایش بر می گردد. در این ویدئو یک بازیگر مرد نقش زن جوان را بازی می‌کند.

یک مرد نقش زن بی آرایش را بازی می کند/ عکس: وایبو

آگهی جنجال برانگیز یک دستمال آرایش پاک کن در چین/ منتقدان: تیعیض و توهین جنسیتی است

در این لحظه کلمه چینی "استفراغ" روی صفحه نمایش چشمک می‌زند و مرد مزاحم ناپدید می‌شود.

انتقاد از این آگهی در فضای آنلاین علیه تبعیض جنسیتی و روایت‌های سرزنش آمیز جنسی در حال افزایش است.

 سال گذشته دو کالج چینی به دلیل پیشنهادات و دستورالعمل‌های خود برای ایمنی بیشتر دانشجویان و جلوگیری از آزارهای جنسی در محوطه دانشگاه مورد انتقاد قرار گرفتند.

دانشگاه "گوانگشی" در این باره گفت که زنان باید برای جلوگیری "از ایجاد وسوسه" لباسی با یقه یا مدلی مناسب بپوشند.

 در همان زمان آکادمی هنرهای چین در "هانگژو" گفت که عواملی مانند "داشتن ظاهری زیبا" و "تمرکز بیش از حد بر ظاهر" می‌تواند به صوت ناخواسته توجه جنسی مردان را جلب کند.

منبع: عصر ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.