مقایسه قیمت کالاهای اساسی در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد اغلب کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ و انواع برنج بین ۲۳ تا ۱۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

نرخ کالاهای اساسی در یک سال چقدر بالا رفته است؟

به گزارش قدس آنلاین، قیمت هر کیلوگرم شکر سفید در ۹ ماهه ابتدای امسال ۸ هزار و ۴۹۰ تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته قیمت این کالای مصرفی ۶۷.۷ درصد رشد کرده است. 

قیمت هرکیلوگرم شکر سفید در ۹ ماهه سال گذشته کمی بیش از ۵ هزار تومان بوده است. 

قیمت هرکیلوگرم شکر سفید در ۹ ماهه امسال نسبت به آبان سال جاری نیز ۱.۲ درصد افزایش یافته است. 

قیمت گوشت گوساله و گوشت گوسفندی (مخلوط) نیز در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۵.۴ و ۲۳.۷ درصد افزایش یافته است. 

قیمت گوشت مرغ تازه با ۹۳.۱ درصد افزایش در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۴ هزار و ۵۸۹ تومان رسیده است در حالی که قیمت این کالای مصرفی در ۹ ماهه سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۳۶ تومان بوده است. 

قیمت گوشت مرغ در آذرماه امسال نسبت به آبان نیز ۱.۶ درصد رشد داشته است. 

قیمت شکر بسته‌بندی ۹۰۰ گرمی نیز در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳.۸ درصد افزایش یافته است. 

قیمت هرکیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک، برنج تایلندی، برنج طارم اعلا و برنج طارم هاشمی درجه یک در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۹۸، ۱۲۰، ۴۶.۷ و ۴۶.۲ درصد رشد داشته است. 

براساس این گزارش؛ قیمت هرکیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک در ۹ ماهه سال جاری ۲۴ هزار و ۵۹۲ تومان و برنج تایلندی۱۷ هزار و  ۱۹۲ تومان است. 

قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک در ۹ ماهه سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان و قیمت برنج تایلندی در ۹ ماهه سال گذشته ۷ هزار و ۸۱۵  تومان بوده است. 

برنج طارم اعلا و برنج داخلی هاشمی در آذر امسال نسبت به آبان سال جاری به ترتیب ۴.۸ و ۵.۱ درصد رشد داشته است. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.