مسوول امور عشایر شهرستان کاشمر گفت: با توجه به این ‌که اقتصاد عشایر مبتنی بر دامپروری است کاهش قیمت دام زنده، عشایر دامدار شهرستان را متضرر کرده است.

کاهش قیمت دام زنده عشایر کاشمر را متضرر کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا فارسیان افزود: طی یک سال اخیر برای خرید دام بیش از سه و نیم میلیارد تومان تسهیلات ۱۲درصدی به عشایر پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر خدمات و توزیع نهاده‌ها از قبیل کنستانتره، جو، آرد و علوفه یارانه‌ای توسط شرکت تعاونی عشایری انجام می‌گیرد.

مسوول امور عشایر شهرستان کاشمر گفت: در این شهرستان ۱۲ نقطه عشایری وجود دارد که در آنها۵۰۰ خانوار با جمعیتی افزون بر هزار نفر حضور دارند.  

فارسیان افزود: گروهی از این عشایر کوچ می‌کنند و در شهرستان‌های کوهسرخ، تربت‌حیدریه و نیشابور مستقر می‌شوند و تعدادی از عشایر در روستاها مستقرند که به نام سامانه عرفی نام‌گذاری شده‌اند مثلا هم‌اکنون در روستای گندم‌بر  این شهرستان ۸۵ خانوار عشایر زندگی می‌کنند که در سال ۹۸ از ۱۶۷میلیون تومان اعتبار این مجموعه بیش از۶۰ درصد برای منطقه گندم‌بر هزینه شد.

وی ادامه داد: امسال اعتبارات خاصی به پروژه‌های عمرانی عشایری اختصاص یافت و پارسال ۱۰۰ درصد اعتبارات امور عشایر تخصیص‌ یافت که ۵۰ درصد آن برای احداث ۲ پل جاده‌ای در روستای اوندر هزینه شده است.  

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.