هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش شدت وزش باد و وقوع طوفان گردوخاک در روزهای پایانی هفته در سطح استان هشدار داد و بر دوری گزیدن از عملیات کوهنوردی و ترددهای کوهستانی تأکید کرد.

وزش باد شدید در خراسان رضوی/کوه نروید

به گزارش قدس آنلاین، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد. طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی و با توجه به افزایش گرادیان فشار هوا در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۲۵ و ۲۶ دی ماه، انتظار می‌رود بر شدت وزش باد در سطح استان، به ویژه نوار شمالی و برخی از نقاط مرکزی استان، افزوده شود.

بر این اساس، طبق مدل‌های هواشناسی از اواخر روز پنج‌شنبه، ۲۵ دی ماه، سرعت وزش باد در برخی از نواحی شمالی استان و پاره‌ای از نقاط مرکزی به بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید که احتمال وقوع طوفان گردوخاک و بروز خسارات دور از انتظار نیست.

طبق مدل‌های پیش‌یابی بیش‌ترین شدت وزش باد برای شهرستان‌های درگز، قوچان، چناران، کلات نادری، جغتای، سرخس، صالح‌آباد، فریمان، بینالود و همچنین شهرستان مشهد پیش‌بینی می‌شود.

بروز خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید دور از انتظار نخواهد بود. لذا توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات ناشی از افزایش شدت وزش باد، همچون افزایش استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و... مد نظر قرار گیرد. همچنین بر انجام ندادن عملیات کوهنوردی و ترددهای کوهستانی تأکید می‌شود.

همچنین هواشناسی خراسان رضوی پیش‌بینی کرده است این افزایش وزش باد در سطح استان موجب کاهش آلاینده‌های جوی در سطح شهر مشهد شود به طوری که از روز جمعه کیفیت هوای مشهد به وضعیت سالم تغییر پیدا کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.