مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در صورت تداوم آلودگی هوا در کلانشهر مشهد برخی صنایع آلاینده که بیشتر در زمینه‌هایی چون تولید آسفالت، ذوب فلزات و سیمان فعال هستند به شکل موقت تعطیل می‌شوند.

برخی صنایع مشهد در صورت تداوم آلودگی هوا تعطیل می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی افزود: علاوه بر این از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به این واحدها دستور اکید داده شده است که در شرایط بحرانی و آلودگی هوا افزایش تولید و فعالیت نداشته باشد.

وی ادامه داد:هم اکنون بیش از ۶ هزار واحد صنعتی در استان فعالیت دارند که درصد کمی از این شمار به عنوان صنایع قطعی دخیل در افزایش آلودگی نقش دارند.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: چنین اقدامات کوتاه مدت و مقطعی برای کنترل و مدیریت روند تخلیه آلاینده‌ها در هوا است و باید اقدامات و برنامه‌های بلندمدت با همکاری سازمانها و مجموعه‌های موثر و متولی در این زمینه انجام شود تا به صورت بنیادین نسبت به مدیریت آلودگی هوا اقدام شود.

همتی افزود: تردد وسایل نقلیه نقش مهمی در آلودگی هوا دارد و به همین دلیل توصیه به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله راهکارهای کوتاه مدت است که البته در شرایط موجود کرونایی نمی‌توان خیلی بر روی آن مانور داد.

وی ادامه داد: پیشنهاد تشکیل کارگروه کاهش آلودگی هوا در استانداری خراسان رضوی ارائه شده اما با توجه به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ناپایداری جوی طی امروز و فردا احتمالا این کارگروه برگزار نشود.

کیفیت هوای کلانشهر مشهد از روز جمعه گذشته تا امروز به مدت ۶ روز پیاپی در وضعیت هشدار و ناسالم بوده است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.