مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی گفت: در بازه ۱۵ روزه اخیر ۲۱۱ پرونده تخلف در زمینه عرضه روغن و یا فروش آن به همراه کالای دیگر و ۱۶۸ پرونده درمورد گران‌فروشی تخم‌مرغ در مشهد به تعزیرات ارسال شده است.

تشکیل ۲۱۱ پرونده تخلف عرضه روغن در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، امیر دلداری در خصوص تخلفات صورت گرفته در زمینه عرضه روغن و تخم‌مرغ اظهار کرد: بازرسی‌های بسیار شدیدی بر روی شبکه صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال انجام است. خوشبختانه تا امروز کمترین تخلف از شبکه صنفی گزارش شده است. اما در مورد شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای موارد زیادی از شکایت‌های مردمی در مورد عرضه روغن به همراه کالای دیگر  و یا عدم عرضه روغن گزارش شده است.
وی افزود: روغن قیمت مصوب دارد و فروش بالاتر از این قیمت یا  فروش اجباری  کالایی دیگر در کنار روغن تخلف محسوب شده و با آن برخورد می‌شود. نکته مهم این است که متاسفانه کارخانه‌ها و  شرکت‌های پخش روغن به اجبار اقلامی را به واحدهای صنفی عمده‌فروش و خرده‌فروش عرضه می‌کنند و متاسفانه این زنجیره به مشتری انتقال پیدا می‌کند.  اگر پیش‌گیری از تخلف از زنجیره اول شروع شود شاهد این تخلف‌ها را نخواهیم بود.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان خراسان رضوی  ادامه داد: در بازه ۱۵ روزه اخیر ۲۱۱ پرونده تخلف در زمینه عرضه روغن و یا فروش آن به همراه کالای دیگر در مشهد به تعزیرات ارسال شده است. تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از این موارد در  سطح عرضه در حال انجام است  و با فروش اجباری کالا برخورد می‌شود، در حال حاضر پایگاه‌های نظارتی در سطح شهر ایجاد کرده که ۶ مورد از این پایگاه‌ها در اختیار اتاق بازرسی اصناف قرار دارد. اولویت و محوریت بازرسی‌ها نیز بر کالاهای اساسی قرار گرفته است.
وی در مورد تخلفات صورت گرفته در زمینه عرضه تخم‌مرغ عنوان کرد: تخم مرغ نیز قیمت مصوب دارد و اگر بالاتر از این قیمت فروخته شود با فروشنده متخلف برخورد می‌شود. اخیرا ۱۶۸ پرونده درمورد تخلف و گران‌فروشی در زمینه تخم‌مرغ به تعزیرات ارسال شده است.
دلداری در مورد تخلفات صورت گرفته توسط مشاغل در شرایط زرد در شهر مشهد خاطر نشان کرد: در این شرایط چند تالار عروسی پلمپ شده‌اند. در شرایط زرد بیشترین تخلف‌ها در مشاغل گروه دو صورت گرفته است. از ۲۰ آبان ماه تا ۲۲ دی ماه سال جاری ۷۰۰ گشت مشترک با مرکز بهداشت، اتاق اصناف و اداره اماکن،  ۲۸۰ هزار مورد بازرسی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت ممنوعیت‌ها  انجام شده است و  ۱۴۸۳ واحد از واحدهای صنفی نیز در مشهد پلمپ شده‌اند.

 

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.