کرمانشاه- همه ساله با فرا رسیدن فصل تابستان افت فشار در شبکه آبرسانی و یا قطعی آب شاید رویه ای طبیعی ب نظر برسد اما کمبود آب شرب آن هم در فصل زمستان با توجه به مصرف کمتر نسبت به تابستان برای برخی مردم غیر قابل قبول و تعجب آور است.

کرمانشاه عطش دارد؛ کمبود آب رفع نشد

قدس آنلاین-گروه استان ها: کمبود آب شرب، قطعی های چند ساعته و افت فشار یکی از مشکلاتی است که از ابتدای ماه جایر تاکنون در برخی از شهر ها از جمله کرمانشاه و پاوه پدیدار شده و نارضایتی بسیاری از شهروندان را به همراه داشته است.

اگر چه تا پیش از این مسئولان انگشت اتهام را به سوی بیماری کرونا بلند کرده بودند و مدعی بودند که نظافت و رعایت پروتکل های بهداشتی بر مصرف آب دامن زده است اما واقعیت ایسنت که این شهر ها با کمبود آب مواجه بوده و برای تامین کسری آن و توزیع آب شرب باید در طرح های آب و فاضلاب تسریع ایجاد شود.

متاسفانه در حال حاضر منازل و محلاتی همچون شهیاد در شهرستان کرمانشاه با مشکل افت فشار روبرو بودند و شهروندان از قطعی آب گلایه دارند.

کمبود آب در پاوه

علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه در این رابطه توضیح می دهد: آب شرب شهر پاوه از طریق چاه  تامین می شود  و معمولا در این فصل سال با کمترین دبی آب مواجه است  و لذا برای تامین آب در این شهر در مضیقه هستیم.

وی با بیان اینکه این مشکل از قبل قابل پیش بینی بود و لذا این مشکل از تابستان امسال در جلسه شورای اداری با حضور استاندار طرح موضوع شده بود می افزاید: آب مصرفی شهر پاوه از چشمه «هانی کوان» توسط آب منطقه‌ای در دست اجرا است که تاکنون این پروژه تحویل نشده  و حال تاخیر این پروژه به هر دلیلی که رخ داده باید حل و فصل شود تا انشالله این کمبود رفع شود.

کسری آب در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه هم چنین با بیان اینکه در شهر کرمانشاه نیز با کمبود آب به میزان  ۹۵۰ لیتر در ثانیه روبرو هستیم بیان می کند: کمبود آب در استان کرمانشاه وجود دارد و ظرفیت مخازن ذخیره نصف جمعیت است.

وی بیان می کند: طرح بلندمدت تأمین آب شهر کرمانشاه از طریق سد«گاوشان» قرار بوده در سال ۹۴ به اتمام برسد که تاکنون انجام نشده و بعید است تا پایان سال نیز به اتمام برسد و به همین دلیل برای تأمین موقت آب کرمانشاه ۲۱ حلقه چاه شناسایی و ۱۰ حلقه جدید ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت مخازن ذخیره شهر کرمانشاه نصف جمعیت است عنوان کرد: ظرفیت مخزن مورد نیاز ۲۵۰ هزار مترمکعب است در حالی که ۱۳۰ هزار مترمکعب ظرفیت وجود دارد.

کاکاوند با بیان اینکه میانگین مصرف در کرمانشاه ۴۲۰۰ لیتر بر ثانیه است در حالی که اکنون ۳۲۵۰ لیتر تولید می‌شود گفت: ۹۵۰ لیتر کمبود آب در شهر کرمانشاه وجود دارد و ما برای سال آینده نگران هستیم زیرا مشکل کمبود آب با چاه رفع نمی‌شود.

مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه با بیان اینکه سراب طاقبستان کرمانشاه یک منبع خوب برای تأمین آب است اما میراث فرهنگی اجازه این کار را نمی‌دهد در حالی که قرار نیست کار فنی و سازه‌ای در محوطه انجام شود و از طرف دیگر این سراب متعلق به عموم مردم است و علاوه بر گردشگری باید بتوانند از آب این سراب بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب ۷۰ میلیارد تومان از مشترکان طلب دارد که ۴۰ میلیارد تومان آن مربوط به ادارات است عنوان کرد: طرح رایگان شدن تعرفه آب کم‌مصرف‌ها از اول دی ماه اجرا شده که ۱۴ درصد از مشترکان کرمانشاهی نیکول این طرح می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۲۰ درصد برسد.

وی با اشاره به وجود ۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز در شهر کرمانشاه گفت: به دلیل شیوع کرونا آب هیچ مشترکی به دلیل بدهی قطع نمی‌شود اما چنانچه انشعاب غیرمجاز باشد با قاطعیت برخورد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.