مدیرسازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال ۷۳۹ هزار و ۹۹۷ تن انواع محصولات کشاورزی،باغی و دامی تولیدی در استان به صورت توافقی از تولیدکنندگان خریداری شده است.

خرید توافقی۷۴۰ هزار تُن محصول کشاورزی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، ایرج ناصری  افزود: این حجم خرید توافقی به ارزش حدود ۳۸ هزار میلیارد ریال انجام شده است.

وی ادامه داد: خرید توافقی، محصولات متعددی از جمله محصولات زراعی همچون غلات، حبوبات، انواع دانه‌های روغنی، گیاهان دارویی، گیاهان علوفه‌ای، گیاهان غده‌ای و نیز گیاهان جالیزی را شامل می شود و مجموع محصولات زراعی خریداری شده در این بازه زمانی  ۴۳۱ هزار و ۲۸۹ تن به ارزش ۱۳ هزار و ۸۷۱ میلیارد ریال بوده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: محصولات باغی نیز شامل میوه‌های هسته‌دار، خشک، سردسیری، نیمه گرمسیری و گرمسیری است که در مجموع خرید انجام شده در این حوزه ۱۸ هزار و ۹۸۸ تن به ارزش هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال ثبت شده است.

ناصری افزود: همچنین در بخش دامی خرید توافقی محصولاتی از جمله آبزیان (ماهی و میگو)، مرغ، گوشت گوسفند و مواد لبنی به میزان ۱۸۱ هزار و ۹۰۰ تن به ارزش ۲۰ هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال صورت گرفته است.

وی ادامه داد: خرید گندم مباشرتی نیز به میزان ۱۰۷ هزار و ۸۲۰ تن به ارزش بیش از ۲ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: مهمترین محصولات زراعی خریداری شده در این بخش شامل غلات از جمله جو، ذرت دانه‌ای، شلتوک برنج، گندم دامی و گندم بذری است.

ناصری خرید توافقی محصولات را امری مهم در صیانت از منافع کشاورزان عنوان کرد و افزود:جلوگیری از سقوط قیمت و نقش‌آفرینی دلالان و رساندن وضعیت خرید و فروش محصولات کشاورزی به یک وضعیت منطقی که منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده را به همراه داشته باشد را می توان از جمله دیگر مزایای خرید توافقی محصولات کشاورزی برشمرد.

وی با بیان این که خراسان رضوی با فعالیت ۶۸۲ تشکل در ذیل شبکه تعاون روستایی این استان و در بخش کشاورزی و بخش‌های مربوط به آن رتبه نخست کشور را دارد گفت: علاوه بر این بیش از ۵۵۰ هزار نفر نیز در روستاهای خراسان رضوی تحت پوشش شبکه تعاون روستایی هستند که از این حیث نیز خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.