وزیر راه‌وشهرسازی گفت: با حذف قیمت‌ها از سایت و آگهی‌های اینترنتی، قیمت‌ مسکن به تدریج کاهش یافته بود.

اعلام نظر صریح اسلامی درباره بازگشت قیمت مسکن به سایت‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صدا و سیما، محمد اسلامی وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه من مخالف جدی درج آگهی‌ها در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها هستم، گفت: آگهی‌هایی که در سایت‌ها درج می‌شوند مالکیت آن‌ها مشخص نیست و بسیاری از آنها توسط آژانس‌ها درج می‌شوند.

او با بیان اینکه در بسیاری از این آگهی‌ها مبالغی که درج می‌شوند واقعی نیستند و هیچ پایه و اساسی ندارند، افزود: درج این آگهی‌ها باعث ایجاد توهم قیمتی و یک نوع رقابت نا پسندانه و غیر مطلوب در بازار می‌شود.

اسلامی بیان کرد: برخی از این آگهی‌ها موجب ایجاد التهاب در بازار می‌شوند و با توجه به آنکه در این مدت وضعیت بازار به ثبات رسیده است، برخی از سایت‌ها با درج این آگهی‌ها به قیمت‌ها دامن می زنند و ممکن است دوباره نابسامانی و آشوب به بازار بازگردد.

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه باید یک نظام برای مدیریت آژانس‌ها و املاک ایجاد شود، گفت: برای معاملات باید از یک رویه با عناصر مطلوب استفاده شود و باید به یک نقطه قابل اطمینان رسید تا معاملات در یک بخش قابل اطمینان انجام شود تا این سایت‌ها التهاب آفرینی نکنند.

آرامش فوق العاده بازار مسکن با حذف قیمت از آگهی ها

او ادامه داد: مشاوران املاک باید از ضوابط و مقررات و نیروهای کار آزموده و حرفه‌ای در این بخش استفاده کنند تا بتوانیم یک مدیریت صحیح را در این حوزه تجربه کنیم.

اسلامی بیان کرد: پیش از این مخالفت خود را به دادستانی اعلام کرده‌ایم و چند ماه پیش از طرف دادستانی این موضوع کنترل شده و برای این بازگشت مجدد قیمت‌ها هم مجدداً مکاتبه کرده‌ایم و امیدواریم ظرف یکی دو روز آینده این اقدام انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بازار مسکن فوق العاده آرام شده و روند صعودی که پیش از این وجود داشت به تثبیت رسیده است، افزود: ما توانسته بودیم که روند کاهشی را در این مدت تجربه کنیم که امیدواریم ادامه یابد.

اسلامی در پایان بیان کرد: در این مدت بازار مسکن به آرامش رسیده است و بنابراین امیدواریم با همکاری دادستانی و مکاتباتی که با آنها در این خصوص انجام می دهیم بتوانیم این آرامش را همچنان در بازار مسکن داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.