ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) اعلام کرد با ۱۷ رسانه که به طور غیرمجاز به انتشار یک فیلم ایرانی پرداخته بودند، برخورد کرده است.

برخورد با ۱۷ رسانه منتشرکننده غیرمجاز یک فیلم ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، پس از دریافت شکایت از سوی حوزه هنری به عنوان مالک «دیدن این فیلم جرم است»، درباره انتشار غیرقانونی آن، معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا، رسانه‌ها و کانال‌های منتشرکننده غیرمجاز این فیلم را مسدود کرد.

روابط عمومی ساترا در این‌باره اعلام کرد: «در روزهای اخیر اخباری درخصوص انتشار غیرقانونی و بدون رعایت حق مالکیت فکری فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» در برخی رسانه‌ها مطرح شد؛ به همین منظور پس از ارائه درخواست کتبی از سوی حوزه هنری، ساترا با هماهنگی دستگاه قضایی اقدام به شناسایی و مسدودسازی رسانه‌های متخلف کرد.
در این خصوص، یک رسانه پس از دریافت اخطار، اقدام به حذف محتوای ناقض مالکیت فکری کرد و ۱۵ لینک از رسانه‌ها، یک کانال تلگرامی و یک صفحه در اینستاگرام، خارج از روال اداری مسدود شدند.
با افزایش استقبال عمومی از مشاهده فیلم‌های سینمایی در رسانه‌های صوت و تصویر در فضای مجازی، ساترا به عنوان نهاد تنظیم‌گر این حوزه، اقدامات پایشی و قضایی خود را در راستای حفاظت از حقوق مالکیت فکری تولیدکنندگان و پخش‌کنندگان آثار هنری، به عنوان ارکان ضروری برای شکل دادن به بازار قانونی و شفاف در صنعت صوت و تصویر، ادامه خواهد داد.
گفتنی است صاحبان حقوق مالکیت فکری محتوای صوتی و تصویری می‌توانند با مراجعه به ساترا، از فرآیندهای ساده‌تر و سریع‌تری نسبت به احقاق حقوق خود و برخورد با رسانه‌های غیرمجاز بهره‌مند شوند.
پیش از این ساترا با رسانه‌های منتشرکننده غیرمجاز فیلم‌های «خروج»، «طلا» و سریال «آقازاده» برخورد کرده بود.»

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.